Petter

Marias son är i skolan idag, han hade tagit stelkrampsspruta och hade ont i armen så han ville inte gå till dagis. Det har han nog glömt då han redan har bjudit på ett antal otroligt roliga kommentarer som nog kommer citeras under lång tid, i alla fall av mig och Alle. Bjuder på några av dem nedan:

Klassrummet har ingen vanlig tv men vi ska ändå titta på film.
Petter: Var är TVn!?
Anna och Alle pekar upp i taket på projektorn. Petter ser på oss med misstrogen min, pekar på duken och frågar Den?

De som vill får som sagt se en film, en dokumentär om en kille som har problem med droger osv. Maria frågar vilka som vill se den
Petter: JAG! tvekar en kort stund och tillägger: Eller är den läskig?
Slutar med att han inte tittar så mycket..

Efter lektionen vill Maria prata om vårt projekt, jag och Lina är livrädda men det visar sig att de bara undrar om de får rida på hästarna, lungt att Petter får!

Jag och Alle har en annan lektion men ska gå till en dator då går vi förbi Petter som just avslutat en lektion med en annan klass. Han ser mig och Alle och skriker: NI HAR MISSAT LEKTIONEN!
Lungt att han är största besserwissern i dagisgruppen XD

Kommer som sagt göra allt som står i vår makt för att behålla honom på BF den närmaste månaden :P

Annars är dagen helt okej. Maria var nöjd med projektet, har redan läst det.. Ska bowla om en liten stund. Hade VG+ på MBS provet i autism, och i eftermiddag blir det ullaredsresa med Gabby, Lina och Alle :) Dessutom har Mona nominerat mig till stipendie, det trodde man inte!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0