En förlusternas lördag..

Blev det igår.. Först sopar killarna med Rasmus the Man i spetsen banan med oss på curlingen.. Dock inte vårt fel att killen som skulle instruera oss var mer intresserad av att flirta med den självutnämnda lagkaptenen (jag) än att lära någon att spela leka(?!) curling eller hålla koll på killarna som fuskade- hela tiden!

Efter denna lilla men ändå kännbara förlust så stod allt mitt hopp till laget som 45 minuter senare skulle spela en match i den enda issport som räknas (hockey) i arenan jämte- Färjestad!
Efter visst dividerand mellan de tre vännerna Ester, Marcus och Erik Sjögren (nej han är inte storebror till Johan Sjögren!) fick anna följa med på denna otroliga prestigematch.. Av den enda anledningen att hon ville se Färjestad krossa HV.. (osäkert hur jag hade tagit mig hem om så varit fallet..) Det blev ju dock på något oförklarligt sätt tvärt om och anna var ensam i sitt lilla gäng om att inte jubla åt det halvroliga resultatet, också ganska ensam på min rad om att jubla när Färjestad gjorde sitt (enda) mål.. 
Tyvärr blev det ju inte ens en riktig HV-Färjestad match, inte ett enda riktigt slagsmål (dock en stor eloge till christoffer heino-lindberg, helt rätt!) dock en miljard utvisningar.. 

Hade trots dessa förluster (plus den som lag nr.3 led i fredags..) en väldigt trevlig helghajk i lekeryd/jönköping då vi efter en trevlig sigtseing i Lekeryd hittade till Allianskyrkan bakom det stora gula huset som det stod maskin-nånting på.. (visade sig vara en Missionskyrka bakom en litten barack som det stod ncc på..)
Det var jätteroligt att träffa henrik igen, vi lekte lekar, fick höra en fin andakt och bjöds på gott fika, i gott sällskap; precis som en tonårskväll ska vara!
Sent om siders, efter en del fjäskande för ester och diskuterande med Börje kom anna och lovisa äntligen i säng, sedan låg vi och pratade i en evighet allt och alla innan vi somnade..
På morgonen åt vi frukost och städade toaletterna (visade sig vara ett av de minst ansträngande jobben, Erik.) Innan vi gav oss av hem till Henrik och Malin, hur skoj som helst att träffa henne och barnen, se hur de bor nu osv. Där gjorde även eftersläntarna som inte hade ork att vara med mig i två dagar (Martin, Ulle och Evelina) oss sällskap.
Efter ett gott fika och en lång diskussion med Börje om dagens barnomsorg (han hade en väldigt diskuterande helg..) bar det av till Curlingen i Jönköping, trots några smärre missöden på vägen dit kom vi i tid till en rolig aktivitet, som ni redan vet hur slutade.. Tycker ändå att vi hade ett trevligt lag med bra stämning (undantaget Louise som inte tål någon som helst kritik) med Mig, Evelina, Madde och Louise.. Dessutom hade vi ju den trevligaste om ej mest pedagogiska instruktören, som inte var 35, snarare 19 för den som undrar..
Dessutom kom ju den blivande(!) pastorn och sade hej..

Även hockeyn (eller i alla fall allt runt den) var trots förlusten väldigt trevlig..
Kom fram till att Erik Sjögren är en väldigt trevlig och rolig kille, trots att han håller på helt fel hockeylag och att man hört en del historier som påvisar en ganska låg intelligens.
Gårdagen slutade med att jag efter en relativt tyst hemresa kom hem till ett helt öde hus och sedan gick och lade mig tidigt..

Idag blir det en massa plugg innan jag ska till kyrkan på advenstgudstjänst och sen är helgen slut..


image3
Ganska glada miner trots allt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0