Vänner, kompisar och bekanta..

Sitter här nu och skriver på min APU raport. Tänk att något så roligt som denna praktikperiod kan generera något så ångestframkallande som denna raport, raporten med stort R framförallt av den anledningen att det är Sussi som ska bedöma den och hon har ingen aning om hur grym jag brukar vara så jag måste verkligen visa det nu, one and only chanse I got, känns det som..

Kände i alla fall att jag var i behov av en liten paus från denna hemska raport vars förarbete verkligen inte är gjort på rätt sätt, ärligt talat inte alls, och då blev det konstigt nog? genom att just skriva, dock på ett något mer lustfyllt och inte riktigt lika prestationsinriktat forum: Min egen älskade blogg! De senaste inläggen har kanske inte vart några höjdare, inte haft någon riktig ork att skriva.. Men idag kom den otroligt nog undertiden jag satt och skrev något helt annat.

Tanken som ska få ta upp dagens blogg: Grymt vad många relationer jag har!

Jag delar ganska tydligt upp dessa relationer i tre kategorier:
Vänner, hit räknas de allra, allra bästa, de jag kännt längst, de jag litar mest på, de jag gått igenom stora saker tillsammans med, de som orkar med mig när jag själv inte gör det..
Jag har inte så många vänner, kanske en handfull, beror lite på hur jag räknar.. saker förändras ju och det gör männiksor också.. Men jag är inte ett dugg ledsen för att de inte är fler, har hellre få och underbara än att använda dem som samlingsobjekt..
Några som i alla fall måste nämnas vid namn är: Adelina (min syster och närmaste vän), Lovisa (tjejen som jag aldrig blir av med, avgudar marken där du går!), Erik (den äldsta vännen av dem alla), Emilia (en av de få tjejer som både är kortare och har mer attityd än mig), Evelina (har senaste tiden kommit fram till att vi nog är ganska lika..) Simon (trots allt en av dem som känner mig bäst..)

Kategori nummer 2 är Kompisar, hit räknas alla de underbara, glada, roliga, underhållande, galna, speciella, olika människorna som jag gärna umgås med.. Dessa är till skillnad från vännerna hur många som helst (säkert ett hundratal) och hit räknar jag: Min älskade klass (ni förgyller mina skoldagar!), medlemmarna i det lite halvknasiga och nu mer mycket spretiga Incestgänget, De jag umgås med i kyrkan, Alla gamla klasskompisar som jag fortfarande har kontakt med, männiksor som jag vuxit upp med i Hällabäck, Adelinas härliga vänner, människor jag har kommit att lära känna (och själv umgås med) genom gemensamma kompisar och de flesta andra som jag gärna umgås med eller iallafall stannar och pratar med om vi träffas i skolan eller någon annanstans..
Jag har som sagt väldigt många och väldigt olika kompisar.. Det som ändå är gemensamt för de flesta(!?) är att jag tycker om dem..  
Dessutom finns det ju de kompisarna som är riktigt bra kompisar och som med tiden kanske kan växa till att bli riktiga vänner. Har bland annat några sådana både i klassen (vi5 x)) och kyrkan.. Här får man väl bara se hur det blir med tiden..

Den sista kategorin är de Bekanta, personer som jag kan namnet på, träffat ett antal gånger i olika sammanhang och (oftast) hälsar på när jag möter. Dessa personer finns i: skolan (ofta kompisars kompisar som man kan namnet på och brukar hälsar på), Hällabäck (alla över 18 räknar jag till mina bekanta..), I kyrkan (framförallt i svenska, där alla känner mig och jag känner få väldigt vagt..), på ungdomsmöten och liknande (där man alltid blir presenterad för kompisars kompisar, tillslut känner man (igen) en massa människor och namn..), på fester (eftersom jag inte dricker har jag lite svårt för att se hur jag och min klasskompis sen treans kusin skulle kunna vara bästisar bara av den anledningen att jag gick i samma klass som just denna kusin- därför räknas relationer som startar på fester max till bekantskaper)

Denhär bloggen var mest för att jag satt och funderade på just detta med alla människor man känner och kanske framförallt hur olika vi "kategoriserar" dem..
Det jag nu vill säga er alla (oavsett vilken kategori ni eller jag räknar er till) är att utan er skulle mitt liv inte vara det det är, ni är underbara, unika, speciella, omtyckta, välsignade och otroligt betydelsefulla för mig och många andra!

image11                  image21
   Lugnt en av de allra bästa!                                                  Du och jag..


image22                 image23
De bästa eleverna som någonsin                                Även hästar kan vara vänner.. <3
satt sin fot på BF?!

Kommentarer
Postat av: Eve

naaaw... :)

2007-12-05 @ 19:06:21
URL: http://fromdusktodawn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0