We used to be friends

En något förkortad version av en härlig låt som just nu snurrar i huvudet på mig, We used to be friends:

A long time ago, we used to be friends

But I haven't thought of you lately at all

If ever again, a greeting I send to you,

Short and sweet to the soul is all I intend.


Come on now, honey,

Bring it on, bring it on, yeah.

Just remember me when you're good to go

Come on now, sugar,

Bring it on, bring it on, yeah.

Just remember me when.


It's something I said, or someone I know.

Or you called me up, maybe I wasn't home.

Now everybody needs some time,

And everybody know

The rest of it's fine

And everybody knows that.


Come on now, sugar,

Bring it on, bring it on, yeah.

Just remember me when you're good to go

Come on now, honey,

Bring it on, bring it on, yeah.

Just remember me when.


We used to be friends a long time ago.

We used to be friends, hey hey


A long time ago, we used to be friends

But I haven't thought of you lately at all

If ever again, a greeting I send to you,

Short and sweet to the soul is all I intend.


We used to be friends a long time ago.

We used to be friends,


Det slog mig idag när jag satt i bussen på väg hem från skolan att denna låt, som jag har kommit att verkligen älska på grund av sitt underbara sound och det faktumet att den får mig att minnas relationer som jag av en eller anledning lämnat bakom mig, stämmer precis in på oss.. Mig och en av de finaste människor jag kännt men som tyvärr valt att inte vara min vän längre..

Precis.. Vi brukade ju vara vänner.. Vi brukade ju kunna prata och skratta om allt..
Vad hände? Var det för att han kom emellan? Eller var det bara en bortförklaring? Om inte, hur kunde jag låta dig tro att han betydde mer än du..?
But I haven't thought of you lately at all är dock en ren lögn.. Det går ju inte en dag utan att du finns i mina tankar..
Det gör så ont att vara så nära dig som idag och minnas alla skratt, alla samtal, all tid som spenderats med dig, utan att alls veta vad jag ska säga till dig idag..

I dag önskar jag bara att du ska känna dig redo att gå, lämna allt som håller dig fast och bli den du verkligen är: Bring it on, the world can take it!, bara du inte glömmer mig eller den vänskap som en gång fanns..

image6
Gråa Decemberdagar blir det lätt att man tänker lite mycket..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0