Fredag eftermiddag

Haft min sista APUdag nu. Kommer sakna barnen nåt så grymt!! De sa att de inte ville att jag skulle sluta där någonsin och det vill inte Anna heller, hade lugnt kunnat stanna där länge till istället för att börja skolan igen på måndag. Jag kan inte tänka mig något bättre ställe att jobba på än Bureskolan, barnen är hur härliga som helst och alla i personalen är jätte snälla och trevliga mot mig. Har verkligen kännt mig hemma där! Men det kommer troligtvis bli fler veckor där i framtiden, ganska många VFU veckor som ska fyllas och man kan ju alltid hoppas att man hamnar där :)

Förövrigt har jag haft en bra och ganska lugn vecka, vart på Bureskolan på dagarna.. I måndags var det musikal och uv som vanligt, mycket sång eftersom vi övade till Luciafirandet på måndag. I tisdags var jag i skolan och gjorde så lite som möjligt.. Dessutom tog jag ju körkort, äntligen :) Träffade Ester lite på kvällen med, har inte hunnits ses så mycket som jag kanske önskar den senaste tiden.. I onsdags tog jag det ganska lugnt, var hemma hos mormor och morfar och fikade på eftermiddagen så fick jag låna bilen eftersom jag började jobba redan vid sex dagen efter. Så härligt att äntligen få köra själv :) Igår var jag helt slut när jag kom hem från jobbet; lite förkyld och inte van att stiga upp innan 5.. Idag har jag som sagt haft min sista dag på Bureskolan så på måndag är det back to school again...
Ikväll blir det tonår och vårt årliga pepparkakshusbygge. Kommer nog aldrig glömma det året jag, Adelina, Joel, Gustav med flera skulle dekorera husen... Joel åt hur mycket glasyr som helst i bare och klagade hela tiden på att han hade ont i magen, dessutom hann vi inte klart innan fikat och när vi kom tillbaka hade den glasyren som var kvar stelnat så då var det visst lika bra att hälla nonstop i den och äta upp resten med. En annan höjdare den kvällen var när Gustav höll huset som han och Adelina dekorerade så hårt att det gick sönder. Har nog aldrig skrattat så mycket under en tonårskväll varken innan eller efter det!
Hoppas på en minst lika bra kväll i år :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0