Bftjejerna drömmer om Knäckebröd..

Får väl hopppas att Gabby inte tar illa upp när jag stjäl hennes citat men detta, klassens största samtalsämne, måste bara få en (mer eller mindre) egen blogg, framförallt efter en vecka som denna..

För er ickeinvigda ska väl kanske förklaras att med Knäckebröd så menas inte, endast, detdär hårda brödet som man äter i stället för skollunch. Utan även en viss kille i trean som spelar hockey med vår kära Magnus.
I denna redogörelse nämns inga namn men ni vet nog ändå vem jag menar..

Allt började en dag för en ganska lång tid sen då en av flickorna i klassen (en blond liten knas som brukar umgås med Tessy) kommer till skolan och berättar att hon drömt om en kille i vår egen hockeykilles hockeylag, gissa vem om inte Knäckebrödet!
Vid denna tidpunkt har han dock inte hunnit få sitt smeknamn, detta kommer lite senare vid en annan incident som bland annat innefattar; en hes hockeyspelare, en massa knäckebröd i Linas tröja, en annan hockeyspelare som Anna tycker ganska bra om. (denna har ni redan tidigare kunnat läsa om i min blogg så jag tar den inte igen) Men han kallas alltså Knäckebrödet eftersom han lät som att han hade knäckebröd i halsen när han var hes.

En kort tid efter detta kommer i alla fall en annan av våra blonda vänner i BF06A till skolan och berättar att hon drömt att hon varit otrogen mot sin pojkvän från Skeppshult och med vem? Om inte, just det: Knäckebrödet!
Bilderna som kommer upp i våra huvuden är, såklart, de båda när de har vilt sex, det visar sig dock att hon, bara, drömde att hon pussade honom; tji fick våra snuskiga fantasier!

Som om inte detta hade räckt så kommer en av Refteleknasarna också hon till skolan en morgon med en dröm att dela med sig av. Denna gång handlar det dessutom om en riktig orgie; som bland annat innehåller en trekant mellan Knäckebrödet, vår egen favorit i J20 laget och den blygaste, blondaste, bonnigaste tjej som någonsin satt sin fot på BF.

En viss lagkamrat till Knäckebrödet tar dock detta ganska hårt då han länge väntat på att i alla fall Lina ska få en Crush på just honom.

Denna historia är ju i sig ganska intressant men denna vecka har den spätts på ytterligare något då Anna och Lina hittills haft en härlig skandalvecka.
Allt börjar i måndags på väg till engelskan, Anna tittar in i ett hörn till vänster och ser att bland annat tidgare nämnda kille sitter där, det gör däremot inte Lina. Hon snurrar istället runt på stället och går sakta baklänges under tiden hon stirrar i taket (japp, hon såg lika efterbliven ut som det låter). Då kommer det ett "Ey Monge!" innifrån hörnet och Lina vaknar ur sin trans, får panik och hoppar på Magnus.
Som om detta inte vore nog håller hon lite senare på att ramla rakt i famnen på en annan hockeyspelare, hon har det inte lätt hon!
Dessutom har denna lilla flicka till råga på allt börjat stamma, jag lider med dig!
I tisdags var höjdaren ändå i matsalen då Anna och Gabby just vart och hämtat knäckebröd och precis när vi sätter oss ner kommer ett antal killar från denna snyggingtäta klass för att lämna sina brickor. Knäckebrödet går först och mer eller mindre springer ut från matsalen under tiden som Anna och Lina försöker sluta med vårt fjortisfnitter som får knäckebröden att sprutar.
Detta lyckas dock inte så bra och då kommer självklart en av de två killarna i denna klass som jag faktiskt umgås med (den jag inte känner så jätte väl, och nu mer troligtvis inte alls) och hälsar på Anna som inte kan sluta skratta åt Knäckebrödets småspringande och något förskrämda min, jag pressar i alla fall fram någon form av hälsning mellan skrattattackerna, men med tanke på blicken han gav mig och den smått generade minen han fick, så tror han nog att han själv var föremålet för vårt okontrolerbara skratt.
Allting fortsätter så idag då jag och Lina ska på Elevrådsmöte och därför får en ganska lång håltimma. Denna spenderas i Oasen(!!) med att dricka choklad, göra bort sig för en annan kille i samma klass "Vart tog han vägen då (efter att ha pratat en stund om den, i mina ögon, finaste av dessa ekonomikillar)?" "Växlingsautomaten. (två meter bakom mig..)" och psyka Lina.
Drev med henne ganska rejält om att det självklart var Knäckebrödet som var deras representant och att jag skulle sätta mig jämte honom så hon inte hade något val. Lina blir skräckslagen och lugnar sig inte förrens jag övertalar henne att han inte alls kommer vara där och att det inte finns något alls att oroa sig för.
Tillsut är det dags för detta möte och gissa vem som snart kommer gående, om inte  Knäckebrödet. Trodde på allvar att Lina skulle svimma, inte minst när vår Papperskompis sätter sig jämte honom och jag är stenhård med "Jag sätter mig jämte Niklas!" Jag gör dock inte det utan vi sitter snett bakom, vi kommer nog båda fram till att han nog är finare på långt håll.
Efter mötet, som tar ungefär fem minuter, sätter vi oss ovanför Oasen vid ett bord jämte några fnissiga TeknistTreor och Anna blir senare uppdaterad kring vissa nya skandaler i Linas liv.
Dock, för att Anna ska kunna bli uppdaterad om just denna skandal så måste vi gå en runda på ett annat ställe. Där hittar vi Jocke djupt försjunken i en bok och otroligt blåögd, men ensam. Anna och Lina förbarmar sig över honom, i hans ögon kan det lika gärna vara så att vi tvingade honom att slita sig från sin älskade Beckham..
Men detta är ju inte hans blogg så vi räddade honom från att förgås av ensamhet under tiden Celander hade spanska!
Efter en stunds dividerande kring huruvida hockey eller fotboll är den bästa sporten, Beckham är snygg eller inte (inte), Jocke tycker om mig eller inte osv. blir det i alla fall dags för hans lektion och jag och Lina sätter oss på ett bord för att gå igenom veckans skandaler..
Tjugo i 3 blir det sen BKF och en hel del analyserande, lite kring vårt genusarbete och en hel massa kring andra saker..

Nu i kväll blir det mycket bloggskrivande, en hel del BKF och så ska vi börja renovera rum nummer två i kyrkan, fullspäckat i stort sett hela veckan. Det kommer nog, kanske, vid tillfälle en blogg även om mitt liv och vad som händer i det för dem som är intresserade..


image43
Jo, något finare än så här är han nog allt!

Kommentarer
Postat av: weronica

hoppas du har en bra dag! :)

2008-02-20 @ 18:28:53
URL: http://hedvaalls.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0