DagboksBloggare

Såg att Milia gjort ett test för vilken typ av bloggare man var, så jag tänkte att jag skulle prova.. Här är reslutatet:
Dagboksbloggare
Din blogg är din offentliga dagbok. Du skriver om tentor, mensvärk, godissug, barnuppfostran, tandläkarbesök, ångest, spindelfobi och relationsproblem. Du skiter fullständigt i huruvida dina inlägg innehåller korrekt grammatik, kommatering och tangentbordsmissar. Din blogg är ändå bara till för vardaglig ventilering och att ingen läser den bekommer dig inte det allra minsta.


Ooh no, tycker inte att detta stämmer alls! Inget fel alls på min gramatik, jag korrektur läser alltid min blogg och hittar jag någonsin några stavfel så rättar jag till dem, ibland långt senare, jag har dessutom en hel del läsare och ser inte alls min blogg som en dagbok utan mest som en chans att slippa från andra människors åsikter om att jag borde skriva något som publiceras; Min blogg publiceras ju på internet, räcker inte det..?! Skriver däremot om en massa väldigt vitt skillda, och ofta ganska ointressanta, ämnen. Till exempel de som tagits upp i stycket ovan; men vad ska jag skriva om om inte mitt liv, mina åsikter och känslor? Det är ju som sagt min blogg.

Om jag då i alla fall ska leva upp till denna titel som Dagboksbloggare bör jag väl även skriva lite om min dag; en helt vanlig dag på Bf i Gislaved.
Skulle träna med Emma i morse men en benhinne (Hjärnhinne?!) inflammation och ett matteprov satte stopp för detta och istället lades en stund på smink och hår innan vi gick tillbaka till skolan och satte oss i Oasen för att plugga litegrann.
Efter mycket prat och lite matte blev det dags för deras mattepprov och min engelskalektion, men först han man bli lite uppdaterad i Linas lilla liv.. Både positiva och negativa saker som snurrar även i hennes lilla huvud, men tror på dig! <3
Engelskan kanske inte är de roligaste lektionerna i veckan men Anna genomled denna, sista på tre veckor. Efter engelskan blev det datorkunskap, inte heller någon höjdare. Sedan blev det dags för vår kvartslånga lunch, den piffades ju i alla fall upp lite av ett visst knäckebröd, blev dock lite förolämpad av påhoppet om att jag skulle vara en stalker, vi bestämde ju att vi skulle vara kompisar, då borde jag väl få äta fast han är i matsalen, i alla fall?
Resten av dagen bestod sen av BKF: fika (fixat av annas lilla mamma), Genusarbetesredovisningar, Dans och APU information och sen var det slut för i dag.
Bussresan hem idag bestod till stor del av att Anna skällde på Camilla för att hon är så kall och okänslig. Stackare..

Kvällen bör bestå av plugg då jag har två prov i morgon; Samhäll om välfärd och Historia om upplysningstiden, industriella revolutionen, kolonialtiden och amerikanska revolutionen, men det känns inte som att det kommer bli så mycket pluggat. Finns så många andra tankar som far runt i huvudet på Anna, tankar som inte alls rör varken Voltaire, Amerikanska författningen eller Socialdemokraternas syn på folkhemmet..

image45
Hur kan en värld vacker vara så jobbig att leva i?
Varför kan man inte få det man vill, när man för en gångs skull vet vad man vill?
Varför kan inte människor fortsätta vara dem de alltid varit? Dem de lovat att vara?
Varför kan man aldrig göra något mer än bara torka tårarna när ens vänner gråter?
Hur kan livet gå vidare fast det händer så många, så stora saker hela tiden?
Hur kan man skratta så mycket när man inget vill hellre än att gråta?
Vill ha dig. Saknar dig. Vill göra allt bra för dig. Vill aldrig förlora dig. Men jag klarar ju inte ens av att leva mitt eget liv!?

Vad har han tänkt att jag ska göra med detta liv jag fått som gåva, just nu slösar jag ju bara bort det på inget?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0