En kringirrande lördag

Lördagen började ganska lugnt för Anna. Huset var dock fullt av våra mer eller mindre omtyckta grannar som saknade ström och därför tog sig diverse friheter i bland annat vårt badrum.. En grym pik till Adam som kommer hem till oss två gånger; en för att gå på toa (utrymde den några timmar efter detta på hans egen begäran) och sen för att duscha (troligtvis tog han sig då även friheten att låna mitt shampo (det luktade ju så gott när jag kom ut från duschen). Även fast de flesta troligtvis var där eftersom vi var de enda vettiga människor med ström, och de själva luktade ganska illa, så spenderades även en stor del av dagen åt att laga mat inför Älgfesten (denna årliga samling av Hällabäcks mest missanpassade) och här var fullt ös medvetslös hela dagen.

Anna hade en del funderingar på hur hon skulle spendera kvällen; Hela kvällen i bygdegården? Tvspel hos Daniel? Melodifestival hos Ester och Marcus? Fest i Reftele eller Mysig hemmakväll med Me, Myself and Anna? Beslöt mig tillslut för att åka till Bygdegården för att äta och sen fortsätta till Gislaved för en mysig kväll med Gabby, Elin och Daniel, kommer ju se alldeles för lite av dem under en tid nu! Jimmy blev nog lite besviken, hade väl sett fram emot ännu en trevlig fest med en ganska packad flicka att ta hand om..? "Men Anna, så kan man ju inte bita av? Du sitter på fel sida, kom hit så ska vi göra något åt det!"
Maten drog ut lite på tiden, precis som Arenatävlingen som vi fick storstryk i (men vi visste i alla fall var camp nou(!?) låg), och var därför inte i Gislaved förren strax innan tio.

Spelade GuitarrHero, inte riktigt min grej, SingStar, ännu mindre min grej, och Buzz, detta var ett spel av annas smak trots att jag tryckte lite sakta så Daniel tog hem det. När jag sen skulle få revanch lade tvn av (fiflat lite med den kanske, Daniel?) så det blev lite The Day After Tomorrow istället innan Mamma kom och hämtade mig.

Vi skulle sen svänga in till Bygdegården och hämta pappa och Frida, men gissa vem som fastnade där? Vet inte hur många gånger jag försökte ta mig hem den kvällen men stoppades gång på gång av Jimmy. "Åsa, bara åk! Jag tar hem henne, och annars ser jag till att hon sover någon annanstans.."  Tillslut var det ingen idé att säga emot. Det var lika bra att bara dricka Rom och Cola under tiden man kastar pil på en levande måltavla (bästa ever var när Magnus inte fattade att Jimmy flyttade pilen till BullsEye när jag kastade utan trodde jag var så grym..), diskuterar bössor med Anders, lyssnar på halvtaskig musik på Jimmys bilstereo och förundras över vissa människors mognad under tiden man ler och ser snäll ut..

Bilen bär tillslut av hemåt, strax innan två, och Anna är nära att kvävas av skratt innan vi ens lämnat Bygdegården.
"Anders, du tar formen!" "Anna, kolla här när Jimmy får formen i knäet! Ey, Jimmy, håll den här! Anna, snabbt sätt dig i knäet! Oj, jag kan nog inte ta formen.."
"Du sitter nog på något hårt som gör ont, men det är bara min telefon!" "Ursäkta att jag tar på dig, men det är bara min telefon!" Dendär telefonen fick ta en hel del skit under bilresan?
"Ska du hem?" "Neeej, hon ska på efterfest med mig!!" "Ska du hem?" "Uppenbarligen ska jag dit Jimmy ska?" "Jaha, hon sitter i Anders knä och raggar osså ska hon dit Jimmy ska, vilken tjej!"
"Vart ska ni egentligen?" "Björkebo och spela hockey! Hockey, hockey, hockey!" "Hur fan dricker Stefan Liv öl genom en sånhär?!
(Målvaktsmask i storlek 10åring)"
"Och vad tror du att hade vart roligast?! Åka hem med Åsa eller följa med mig på efterfest?!"

Blev inte så mycket hockey väl i Björkebo, däremot en mysig men inrökande liten brasa (Mitt hår lutar någon äcklig blandning av rök och öl, kan det vara så att Anders och Jimmy andats lite väl mycket på mig?)..
Vid tre bestämde Carina att vi hade efterfestat klart och körde hem oss..
"Som han har släpat runt på dig hela kvällen, osså blir du inte ens inbjuden?!" As if I would´nt have turned him down?

Idag är Anna, på grund av alldeles för lite sömn och alldeles för mycket knasigheter den gågna natten, ganska trött. Ska nog, trots det, in till kyrkan ikväll och måste dessutom städa mitt rum. APUn börjar i morgon, inte så pepp som man borde men det blir nog skoj! Kommer sakna skolan bara; alla klasskompisarna, folket, killarna, skandalerna osv.

image47
En av älgarna vars förtjänst det var att vi kunde ha så roligt som vi hade i går..
Och nästa år ska det allt bli min tur att bjuda på snappsen :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0