En lördag med BfBästisarna

I lördags skulle jag, som ni tidigare kunnat läsa här i min blogg, på Hockey i Gislaved för att titta när Magnus spelade.
Sagt och gjort, tjugo minuter över tre tog Anna, Gabrielle och Daniel plats i Gislerinken, inställda på att få se en grym hockeymatch.
Så blev det ju dock inte.. GSK var rätt kassa och vi var väl inte världens mest uppmärksamma publik (kan till väldigt stor del bero på att matchen var så dålig och att både jag och Gabby var mer intresserade av att kolla på killarna..) Gabby har fått en liten crush på nummer 34 i Vita Hästen.. Själv håller jag mig till GSKs högerbackar, trevliga killar..
Träffade dessutom Sandra, Niklas och Jocke en stund under andra perioden.. Jocke, vad är du för kompis? två och ett halv år och aldrig vart på en enda match, illa!
Efter en som sagt rätt kass match där höjpunkterna bestod i att fundera på hur 34an såg ut i vanliga kläder, snacka skit med jocke och, icke att förglömma: Magnus underbart diskreta tackling (hur tufft är det att putta någon i ryggen med båda händerna så han ramlar på mage?!), bar det av till Pizzan där vi fick sitta till klockan sju eftersom Magnus hann åka innan jag fick tag på honom..
Där satt vi alltså tills vi, som Lina så snällt påpekade, började lukta stekflott. Sen bar det av mot skeppshult och efter en del funderande hittade vi ändå rätt hus.
Magnus hade både städat och fixat godis åt sina favorittjejer och sen blev det Nisse Hult maraton, fem avsnitt på en kväll. Hur skoj som helst! Halv tolv, efter en massa Johan Glans, en del godis och ganska mycket prat (om hockey, killar, skolan osv. precis som det ska vara på en tjejkväll) åkte Refteleborna hem och vi andra tre gick hem till Peter, verkligen trevligt att se honom igen. Hoppas bara att han kan se till så att vi får våran vanliga bästis tillbaka, gillar inte riktigt den ledsna versionen av Gabby..
Efter en kvart hos Peter kom så mamma och hämtade mig. Och kvällen slutade ju, som vissa redan vet, på bästa tänkbara sätt.. (Besatt, vem!? jag?!)  

Idag har jag försökt lyssna på Kent (Erik hade brännt en skiva till mig som enligt honom bör få mig att börja tycka om detta såå överskattade band..) men jag förstår fortfarande inte vad folk gillar hos dem.. Det kanske kommer tids nog?
Dessutom har jag vart en sväng i Kyrkan här i Hällabäck och käkat semlor. Fick köra hem i Tonys bil, hade jag vart han hade jag nog fått en hjärtattack, min backning var verkligen inte att leka med..
Sen var Anna på Klantmännen och städade en stund, ganska trevligt att gå där och filosofera lite..
I morgon blir det skola igen, ganska skoj ändå. Och efteråt blir det gymmet och sen Uv och snart är det väl helg igen..

image37
Mange och Lina, två av BFBästisarna. Tycker så mycket om er!
Tack för en trevlig lördag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0