En vecka fylld av skoskav..

Så kommer jag troligtvis att minnas denna del av mitt liv om jag i framtiden bestämmer mig för att se tillbaka och minnas vad som hänt just nu.

Allt började Fredag den 25 januari då jag och mina älskade BFflickor bestämde oss för att gå på parken. Anna tog det halvintelligenta beslutet att gå dit för att dansa natten lång, i ett par vita pumps. Låter det fint? Japp det var det! Däremot vet jag inte hur jag resonerade med tanke på att skorna är en storlek för stora och jag aldrig använt dem tidigare. Gissa om Anna fick skoskav? Ja, rätt gissat du har vunnit fem kilo kaffe! Sååååå ont i fötterna!!

På lördag bjöds sen det så kallade gänget hem till oss, gissa vilka som bestämde sig för att gå en runda mitt i natten? Vi, just det! Gissa om det var skönt för fötterna?? Nepp!

På söndag bar det sedan av till Jönköping och IKEA, du vet dendär affären som ligger jämte A6, med Ester, Evve och Erik och eftersom vagnen var full av mattor så fanns det ingen plats kvar till Anna som var tvungen att spendera hela dagen på sina ömma fötter, rännande fram och tillbaka efter olika gardiner och uppläggningsband.
Hade som du troligtvis förstår ännu ondare när jag kom hem igen..

På måndag var det UV så då fick fötterna en tacksam vila..

Tisdagen skulle spenderas med den bästa vännen av alla, Lovisa. Vi hade planerat en romantisk middag på Olympia och en mysig promenad hem i det stjärnklara Värnamo. Saker och ting blir inte alltid som man planerat, den romantiska stämningen slocknade med värmeljuset och det duggregnade hela vägen hem till huset.. Vi vägde dock upp detta med en romantisk komedi som, trots sin genialitet och söta skådespelare inte kunde göra något åt blåsorna på mina lilltår(småtår?!)..

På onsdagen var det så dags för tandläkarbesök för att se till att inte tänderna flyttat omkring sig något sen tandställningen försvann. Sjukhuset råkar tyvärr ligga i motsatt ände av Värnamo jämfört med Lovisas hus.. Det tog lång tid att gå, väskan var tung, det regnade mycket och föttrena gjorde ogudaktigt ont!
Efter en undersökning som tog mindre än fem minuter var det så dags att gå tillbaka till stationen för att vänta på bussen tillbaka till Gislaved.
Efter en ganska ohändelserik naturkunskapslektion var det dags för fotmördaren nummer ett, skridskoåkning. AJ!
Inte ens mina tre solomål och min andraplats i straffturneringen kunde väga upp smärtan i mina fötter.
Med brinnande fötter blev det sedan bussresa, med Rasmus av alla människor, till Skeppshult där Ester väntade för att åka med mig till Ullared för att köpa lite grejor till det nyrenoverade tonårsrummet.
Finns det någon plats på jorden som kan benämnas Fötternas helvete så är det ju Ullared! Hade skoskav överallt när jag kom hem, tillochmed under stortånageln, AJ!

Igår böjde jag mig tillslut för skoskaven och plåstrade om mina stackars fötter och stoppade ner dem i ett par mjuka, sköna converse. Alltså var skoskaven tystade för en tid, dock fick jag ont i mina benhinnor igen eftersom jag envisades med att springa på löpbandet på gymmet. Efter fem minuters rask promenad, just när jag skulle öka farten och börja springa, fick jag se mig besegrad och byta till motionscykeln istället, jumlans benhinnor
Efter skolan följde jag med min kära Emilia hem, hade en trevlig och stilla eftermiddag i soffan då vi såg på film.
Senare på kvällen var det dags att jobba, ont i fötterna och hungrig så in i bänken. Hemma sent men då väntade i alla fall en god  middag, mamma har helt bytt personlighet och lagar nu mer riktig (och god) middag i stort sett varje kväll. Borta är alla torra marmeladmackor och tråkig filmjölk!

Idag bestämde jag mig för att skoskaven ska fasen inte vinna, jag tog på mig mina ankelboots och grinade illa. Men det ska gå! På gymmet i eftermiddag ska jag i alla fall hålla mig borta från löpbandet, har ont i ben och fötter som det är!
Idag måsste jag ringa Lena och se om jag får göra APU hos henne, hoppas!
I kväll är det dags för invigning av det nyrenoverade Tonårsrummet, det kommer bli hur trevligt som helst och rummet blev verkligen lyckat!! Nu saknas bara något fint på väggarna och det ska vi nog klara, sådana konstnärer som vi är (titta bara på fingerfärgsmålningarna..) 

Helgen kommer att bestå av möte i kyrkan om konfaresan, hockey med Gabby och Elin, Nisse Hult kväll hos magnus med Bftjejerna, Gudstjänst i Hällabäck, Jobba på Klantmännen och (kanske) försöka kolla på Dagboken, som jag lånade av Lovisa för en miljard år sedan..

image35
Gissa om Anna längtar tillbaka till denna tid,
då de bästa skorna i mitt liv var helt nya och man dessutom kunde ta av dem om man ville,
eftersom det var sommar och då behöver man ju inga skor! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0