Starten på en elva dagar lång ledighet

Japp, rubriken syftar så klart på helgen, som råkar vara helgen innan sportlovet och början på detta nyss nämnda lov. Har ju, som jag tidigare uttryckt, inte vart så sugen på lov men nu börjar det kanske ta sig lite.. Här kommer i alla fall summeringen av vad jag gjort de första fyra av mina elva lediga dagar.

Börjar med fredag, trots att jag bara var ledig på kvällen så känns ju fredag ganska helgig.. Var en ganska typisk skoldag; tråkig Samhäll, intressant Historia, komisk lunch, skrattretande Svenska och lagom utmattande idrott. Efter skolan blev det så, som vanligt, tonår. Denna vecka i Broaryd, vi börjar med några omgångar maffia som i stort sett hela tiden gick Annas väg. -Helene är maffia, hon pratar så mycket! -Instämmer, men börjar misstänka att det är hennes personlighet! XD Evve är maffia, Marcus åkte ju ut först! (som om Evelina hade haft vett att ge igen om hon så var maffia?) och så vidare, maffia är alltid en höjdare.
Efter så mycket dödande blir man ju ganska hungrig, Lotta hde planerat en semelbakartävling. Helene och Martin vann disken, Louise vann bordstorkningen och jag, jag vann en chokladask. Gissa om jag glömde den i kyrkan sen?! Helt deprimerande! :(
Var förutom denna chokladasksincidenten trevlig tonårskväll som avslutades i familjen Larssons hall.
-Är Jakob här, jag tyckte jag såg honom i fönstret? -Det var pappa.. Tja, det sägs ju att tjejer vill ha en kille som påminner om deras far :P

I lördags var det födelsedagsmiddag hos mormor och på kvällen blev det Melodifestivalen med Ester, Marcus och Evelina. Tjugo minuter innan det ska börja får Ester för sig att vi ska koka karameller.. Tyvärr kokar de lite länge och blir stenhårda, tur att Evve hade chips! Tyckte verkligen det var härligt att se Marcus när han diggar till Christer Sjögren, kan så tänka mig honom om tio år; tunnhårigt och hårdrockshatande dansbands fan!
Tittade på Titanic sen och då stod väl Evelina för höjdarna, bland annat tyckte hon att Roses pojkvän är en sympatisk man.. Japp, den tjejen kommer få stryk!

På söndagen blev det hockey, Magnus spelade med J18 och de vann faktiskt. En mycket spännande match som slutade tre-två efter ett mål i slutminuterna. Magnus själv var förvånande offensiv och hade faktiskt några puckar i närheten av målet. Annars var höjdpunkterna diskussionen om huruvida det var Knäckebrödet som spelade eller inte (han är snyggare i skolan), huruvida Henrik heter Henrik eller Hjalmar (varför inte Celander på tröjan?), när Magnus åker fram till Mathisen när han släppt in ett mål och säger någonting och alla fyra på läktarn direkt säger; Pajas. Är däremot inte helt nöjd med Magnus språkbruk denna eftermiddag! Missade dessutom en hel del av matchen (bland annat ett mål och en utvisning) eftersom jag pratade så mycket i telefon och smsade med Lina. Förstår inte detta, är aldrig så här oengagerad när det är Elitseriematcher x)
Efter hockeyn kom Lina och hämtade mig och sen red vi en runda på hennes hästar. Flög inte av och Nobbe var riktigt trevlig! Hann även med att fika en del, snacka en massa skit, äta soppa och sitta vid datorn, till klockan halv nio, trevligt med tanke på att jag skulle jobba sen. Var klar på Lantmännen strax innan elva och sen var det bums i säng.

I går läste jag ut Cold Mountain, kom fram till att boken inte är riktigt lika bra som filmen, mycket hårdare och mer kallblodigt dödande.. Tycker bättre om både Ada och Inman när de är lite mer sympatiska och dessutom var ju några av mina absoluta favoritscener från filmen inte alls med i boken, tråkigt..
Läsningen tog i alla fall en stor del av dagen. Sen bestämde jag mig för att gå en runda i det otroligt vackra väder som var igår. Gick en ganska lång runda i skogen och filosoferade en del, kring framtiden, det förfutna och, kanske framförallt, på vilken vacker värld jag lever i, Hällabäck är helt enkelt underbart! Gissa vem man så möter på hemvägen? Erik och Helene, av alla människor, och långt hemifrån var de. Mycket osäker på om Helene alls visste vart de var på väg. Stannade i alla fall och pratade en stund innan vi slog följe hem.
När jag sen kom hem, lite senare än tänkt tack vare det oväntade sällskapet, bar det av till Uv. Där var en massa barn och nästan inga ledare så Lovisa ringdes in akut (tur man har henne). Vi såg en riktigt fin film och fikade. Sen blev det disk och efter det bar det åter av hemmåt.
Här hemma kom jag på att jag köpt ett nytt pussel, med Pirates of the Carribean, när jag och mamma var på Smålänningen så jag började pussla det och kom knappt halvvägs innan det var dags att sova.

Idag har jag tagit det ganska lungt på förmiddagen; pusslat lite och städat på mitt rum. Klockan ett bar det sen iväg till Gällstad med Mamma och Mormor. Gick runt en del själv och tittade på kläder och hittade faktiskt en hel del; fyra tshirts i olika färger och modeller, två tröjor och en kofta. Tyvärr inga jeans men ändå inte helt fel!
Dagens största miss var i alla fall att när jag för en stund sen tänkte sätta mig och pussla klart mitt fina pussel, så hade Frida redan gjort det. Gissa om jag blev sjukt sur på henne?!
Nu sitter jag så här och skriver blogg, ska försöka sova ganska tidigt. I morgon ska jag i alla fall rida Nessa och sen får vi se..

image41
Utsikt upp mot Svinåsen i går när jag var ute och gick och solen började gå ner.
Ibland behövs det inte mer för att man ska känna sig helt tillfreds med livet! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0