As the Princess i dream to be

och det obotliga disneyfan jag är, kunde jag ju inte låta bli att göra detta test när jag hittade det..

http://toys.about.com/library/quiz/disneyprincess/bldisneyprincessquiz.htm

Och uppenbarligen är jag mest lik Belle i Skönheten och Odjuret.

Belle is as lovely as her name implies but her natural unaffected beauty is far more than skin deep. An intelligent and avid reader Belle yearns for faraway places and exciting adventures. She is a loyal, loving daughter and when the beast finally wins her trust she gives him all her kindness and patience and then realizes she has also given him her heart. With her inner strength and outward beauty, Belle is a young woman who can and does make things happen.

Här följer översättningen (främst för Linas skull): Belle är lika älskvärd som hennes namn antyder men hennes skönhet går mycket djupare än utseendemässig. Som en intelligent och ivrig läsare längtar Belle efter platser långt borta och spännande äventyr. Hon är en lojal, kärleksfull dotter och när Odjuret till slut vinner hennes förtroende ger hon honom all sin vänlighet och tålamod och upptäcker sedan att hon även gett honom sitt hjärta. Med sin inre styrka och yttre skönhet är Belle en ung kvinna som kan och får saker att hända.

Joo det kan ju stämma ganska bra? Intelligent, älskar att läsa och drömmer mig ofta bort någon annanstans. Har en viss tendens att tänka mer än jag borde? Är ju väldigt mycket pappas flicka. När jag väl tycker om någon så gör jag det på riktigt; tar ganska lång tid för Anna att skaffa riktiga vänner men sen gör hon allt för dem.. Är till hundra procent övertygad om att man inte kan älska någon för att personen är fin, däremot blir den man älskar vacker!
Anna är dessutom självständig, på gränsen till envis och när hon väl bestämt sig så blir det oftast som hon vill..


Japp, Belle är nog den prinsessa jag är mest lik..

Kommentarer
Postat av: Anonym

Va bara tvungen att göra det jag med... å vi verkar va mer lika än man kan tro.. jag blev också Belle!

2008-10-26 @ 12:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0