Påskhelgen

Sitter här nu denna Söndagskväll och lider av en smärre kvälldepression. Detta är något som händer mig lite då och då.. Det är ju så att jag, i likhet med en flicka jag tycker väldigt mycket om, har en viss tendens att grubbla för mycket. Faktiskt är det så att så fort jag inte gör någonting så börjar jag grubbla och om jag väl börjar grubbla så är det svårt att sluta och efter ett tag blir jag oftast rejält deppig, utan någon konkret anledning alls.. Därför är det tur att mitt liv är så fyllt av olika aktiviteter att jag inte har tid att grubbla, eller deppa, så mycket som tidigare. Men ibland kommer dessa dagar (numer oftast bara delar av dagar) ändå, dagar då det känns som att allt är mot en, man har ingen energi, ingen lust till någonting och det är bara jättesynd om en!
Den senaste tiden har dessa deppkvällar egentligen bara haft en enda orsak, och det är precis samma sak ikväll! Önskar bara att jag kunde tänka på något annat.. Att jag antinget skulle kunna glömma eller att allt blir som jag vill.. Saknar dig så just nu, saknar dig så fort jag inte är med dig. Kom hem, Kom hit?

Nee nu får jag rycka upp mig, mår ju inte alls bra av att sitta här och grubbla och tänka på någon som är så sjukt långt härifrån.. Ska istället berätta lite om min påskhelg.
Påsken är ju en av de allra viktigaste helgerna för mig, av två anledningar. Dels så börjar det bli vår (även om det inte syns just i år) och dels är det just nu för nästan 2000 år sedan som Jesus dog och uppstod för min skull. Känner mig nog aldrig så älskad och lycklig som just vid påsken!

Börjar med Skärtorsdagen. Jag var hemma hos Erik och tittade på hockey med honom, Rickard och efter en stund även Marie. En trevlig kväll trots en sjukt orättvis förlust! Det var evighter sen jag och Erik bara umgicks sådär,  och i torsdags kändes det äntligen som förr. Du är ju min allra äldsta vän och du betyder så mycket, mer än hälften av alla mina barndomsminnen innefattar dig. Vi har en vänskap som jag aldrig vill förlora!
Erik körde hem mig på fyrhjulingen på kvällen, det var så grymt kallt att det finns inte! Stackare som var tvungen att åka hela vägen tillbaka med..

På Långfredagen följde jag med Ester, Marcus, Evve och Ade till kyrkan, för att väga upp att jag hade dissat Esters filmkväll dagen innan.. Det var Mikaels första predikan sen han började jobba hos oss och den var riktigt bra! Långfredagen är en hemsk dag och jag tänker alltid så mycket på vilket grymt offer Jesus gjorde när han dog för mig. Kan inte ens försöka föreställa mig den smärta han måste kännt, och allt för min skull och kanske ännu mer otroligt; även för dem som aldrig kommer att tro på honom!
Satt kvar ganska länge i kyrkan och pratade med folk sen åkte vi hem till Ester och Marcus och fikade.
På eftermiddagen åkte jag till stallet och red, trots snöstormen(!?), en liten runda. På kvällen hade mamma bestämt att hela familjen skulle vara hemma och att vi skulle äta middag ihop. Det blev jansson och lite sån mat. Jättegott och mysigt att vara hemma allihop och umgås. Sen blev det Så ska det låta, älskar verkligen Peter Johansson (framförallt i Footloose) och kvällen avslutades med en söt romantisk komedi tillsammans med pappa och Oscar.

På påskafton var vädret bättre och det var helt underbart att rida. Var ute i nästan 2 timmar och både Anna och Nessa (framförallt Nessa) var grymt trötta när vi kom tillbaka. Hon är bara för underbar dendär lilla tjockisen, tycker mer och mer om henne hela tiden!
På kvällen bar det av till Magnus, som trots förvaning stod i duschen när jag kom.. Blev i alla fall en ganska trevlig kväll i skeppshult tillsammans med bland andra mina favoriter från klassen. Åt kebab i pitabröd och spelade guitarr hero och buzz.. Kom även fram till att Magnus har en trevlig och ganska intelligent lillebror som man kanske skulle bli kompis med.. :P
Vissa kunde ju vart på bättre humör men allt som allt blev det en trevlig kväll!
Dessutom gick ju Färjestad vidare till semifinal :)

I dag var det upp tidigt eftersom min och Esters kör skulle sjunga i kyrkan. Var i burseyd kvart i tio sen blev det en stunds övning och iordningställande av det ena och det andra innan det vid elva var dags för gudstjänst.
En väldigt trevlig sådan, våra små flickor var jätte söta och det var överhuvudtaget en fin gudstjänst. Efteråt var det, såklart, dags för kyrkkaffe. Trevligt att prata lite med Lovisa med flera..
Efter kyrkan var det middag hos mormor och morfar eftersom min morbror fyller år (i morgon!?). Dagen bestod av god mat, marrängsvish och plump, kan det bli bättre eller?!

Nu ikväll sitter jag så här och har allmänt tråkigt, funderar på att kolla på någon film men hittar inte tvn (vem sjutton kan ha snott den liksom!?)


image54
Why do I always have to overthink things?
Ge mig bara sommar och en vacker solnedgång så ska jag försöka vara lycklig..

Kommentarer
Postat av: Eve

Plump? XD Fråga Larz om han inte vill va med på en omgång... :)

2008-03-24 @ 14:29:43
URL: http://fromdusktodawn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0