Påsklovet 2008

Har bestått av äckligt mycket plugg!! Men även en hel del ridning och ganska mycket Ester Davidsson.. Själva påskhelgen har jag ju delat med mig av här tidigare men här kommer en liten uppdatering över resten av veckan..
I måndags var som sagt fru Davidsson här och åkte lite pulka med systrarna Svensson, trots dåligt val av backe från min sida hade vi det ganska mysigt. Eftermiddagen spenderades framför datorn då Anna satte igång med sin APU rapport.

tisdagen drog Anna och Ester iväg till Gislaved för att köpa golv med mera. Var tvugna att köra över Våthult eftersom vägen var så oskottad att man inte kunde svänga åt höger. Väl i gislaved började vi med ett snabbt stopp i centrum för att inhandla en present till en närstående person, efter det blev det JC då Ester behövde nya jeans. Efter visst provande hittade jag de ultimata jeansen för min lilla vän och hon blev både nöjd och glad. Under tiden hennes byxor lades upp kollade anna på lite kläder till sig själv. Hittade en skjortklänning som Ester, och fick jag senare veta även Lina ansåg att var exakt min stil, provade då denna under uppsikt av Ester. Och det hån man fick när klänningen väl var på var av sällan skådat slag, Ester gapskrattar åt mig och säger att om jag köper den kommer hon inte att vilja visa sig tillsammans med mig och att det enda den duger till är som städrock. Jag var böjd att hålla med men kände mig ändå något förolämpad.
Sprang även på Alexandra inne på JC innan det bar av till Rusta för att kolla på golv.
Inne på Rusta hittade vi några som var okej men bestämde oss för att kolla läget på JemoFix först.. Där var golven typ dubbelt så dyra så det blev till att ta bilen över vägen igen och inhandla sex paket björkgolv. "Hej, vi var här innan och köpte två halogen lampor men vi glömde golven.."
Hemma i burseryd lagade vi till lite couscoussallad och sen körde vi igång med renoveringen.. Målat klart alla väggarna nu och listen en gång i alla fall. Var nog inget trevligt sällskap för stackars Ester dock, ibland lyser den omtalade, men nu mer undantryckta, tjurigheten fram. Framförallt om man gör något så ohejdat tråkigt som att måla en vägg.
Efter renoveringen åkte jag till stallet och red en lång och härlig runda på min älskade lilla Nessa. Mycket galopp i snön och båda hade riktigt roligt, tills vi nästan var hemma och det blev snöstorm, stackars Anna hade inte ens någon jacka på sig :(
På kvällen satt jag återigen vid datorn och skrev på APU rapporten.

I onsdags åkte Anna till Dye för att rida och leka med Lajnus!
Blev en god middag och lite plugg innan vi gav oss ut till stallet för att rida en liten stund. Noblesse var väl inte i sin bästa form men det är alltid mysigt med pållarna och Anna och Lina har ju alltid riktigt roligt tillsammans.
Som vanligt hann vi diskutera en hel del under tiden vi höll på med de små pållarna. Lina är allt en velig liten flicka, Anna har ju bestämt hur det ska va, det räcker ju att du gör som jag säger!!
Eftermiddagen spenderades framför datorn, där vi drog några slutsatser; vissa människor får inte ha rosa skjortor (Usch vad ful han är där!), andra bör alltid ha vita, tajta linnen? Man kan packa lättare om man delar på tröjorna (de är i alla fall väldigt lika..)? Anledningen till att Magnus kompis kollar så konstigt på mig är att han är avundsjuk på min frisyr? med mera med mera.
På kvällen gick vi även en runda med Linas lilla hund, hoppas han mår bättre nu SötZorro! Även då han vi med att filosofera en hel del..
Lajnus, du är en av Annas absoluta favoritkompisar och ju mer tid jag tillbringar med dig desto mer tycker jag om dig! Du är så söt när du funderar på saker och allt känns så mycket bättre när man får prata med dig, vi är nog lite lika du och jag ibland i alla fall.. Dessutom är din humor ju patetisk men oslagbar! Du är, tillsammans med Mange(!!), en av de stora anledningarna till min minskade tjurighet, mina älskade vandrande skämt! <3

I torsdags sov jag länge men sen spenderades i stort sett hela dagen med APU rapporten, tills pappa kom och stal min dator. Då gick jag och åt innan jag gav mig ut på en liten promenad. Blev dock inte så trevlig som tänkt, äckligt mycket snö och skoskav av mina kängor, borde kanske använda dem mer?
På kvällen åkte Anna med Pappa till Sv. kyrkan på möte.. Det är ju inte konstigt att folk inte kommer dit mer, de bjuder ju inte på fika?! Efter mötet åkte jag ner till Bygdegården en liten stund och spelade tjejsnack med mina små vänner. Anna, Lovisa och David vann stort, mycket tack vare våra fyra vackra danser och resan hem till Erik för att låna smör. Under promenaden hem höll jag dock på att förfrysa mina tår, inte en helt lyckad avslutning på kvällen..

I dag borde jag göra klart mitt Kommunikationsarbete men har inte ens börjat, mycket trevligare att prata med folk på msn och skriva blogg.. Men nu när den är klar så får jag nog sluta syta och börja plugga!
Ikväll blir det våffelfrossa på tonår och resten av helgen blir nog en hel del plugg. Ska se om Sandra med flera vill hitta på något i morgon kväll med..?

image30
Åhh vad jag tycker om dig min lilla Lajnus! <3
Tack för stödet tidigare i dag, tack vare er båda fick min annars så hemska dag en underbar start :)


Kommentarer
Postat av: lina

ouh, aan som fae jag blev lite rörd när jag läste vad du hade skrivt.. :) kan bara säga detsamma din vandrande besserwisser :D

2008-04-03 @ 16:47:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0