Heldag med Lajnus

Gårdagen hade jag den stora förmånen att spendera helt i den kära vännen Linas sällskap.
Det började med en tidig morgon då vi tog reda på kartor och vägbeskrivningar till Tranås dit vi skulle på Studiebesök på en förskola som liknar den som jag och Lina ska göra som Projektarbete.
Åkte från skolan tidigt men kom inte långt, Shell macken i Gislaved närmare bestämmt. Gjorde ett patetiskt försök att tanka innan vi bestämde oss för att äta frukost på Cofféa. Tyvärr var det stängt så det blev Linneas istället (måste ju vara lite ombytlig)
Vidare till Jönköping och A6. Gick i lite affärer, Linus köpte skor och jag försökte, utan framgång, hitta något fint till lördag. Lunchen blev taco, god men kanske inte värd 89 kronor med tanke på att vi inte ens fick bröd :/
Sen åkte vi vidare mot Tranås över Aneby, efter mycket krångel och några vändningar och felkörningar så kom vi tillslut till Enebacken.
Där fick vi ställa lite frågor och fick en liten rundvandring innan det återigen blev att sätta sig i bilen.
Resan tillbaka till Jönköping var lugnt bättre än den dit, längesen man skrattade så mycket, helt galet framförallt när vi kom in i stan igen. Många saker att hålla koll på samtidigt och kan ju inte påstå att vi hittar så bra som vi borde direkt..
Tillslut parkerade vi i alla fall och tog en sväng i stan för att fika, världens mysigaste café. Lugnt där Anna kommer fika när hon flyttar dit :)
Efter fikat hann vi även med en snabbis på VeroModa där jag hittade ett linne till lördag :)
Sen fick vi skynda oss så vi slapp pböter och så bar det av mot Dye.
När jag är i Jönköping åker jag alltid över Gislaved hem men det ville ju inte Lina så vi skulle mot Värnamo. Har som sagt aldrig åkt den vägen och Lina hittade inte heller så bra, var en stund rädd att hamna i Stockholm :/ Men efter ett stopp på en mack där vi även fick ordning på vindrutan, så bar det av igen.
Väl i Reftele blev det en runda på Tempo och sen hem till Lajnus för att prova kläder ocg laga mat. Blev super goda kycklingwraps :)
Efter en lång dag i bilen med många skratt och lite allvar så var jag grymt trött när jag väl kom hem och somnade ganska snabbt :)

Idag har jag vart på Bureskolan, lågstadiet blev det idag. Kan ju inte påstå att jag har mycket koll på läget men hoppas det löser sig i alla fall.. Fick i alla fall sluta tidigt idag eftersom Fritids var stängt. Fick skjuts av Lina som har VFU ihop med mig så har haft en lång och härligt slapp eftermiddag med te, en bra bok och en lagom liten promedad innan det blev mörkt :) Gäller det bara att planera morgondagen med..


Kommentarer
Postat av: lajnus

tack för en toppendag :) <3

2008-11-05 @ 18:32:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0