Ledighet

Har påsklov just nu men kan inte påstå att det varit många lediga stunder.
Måndagen började med att skjutsa morfar till smålandsstenar så jag kunde låna bilen resten av dagen, hem snabbt och äta frukost innan det bar av till gislaved eftersom Adelina skulle till kiropraktorn, hem igen och äta innan man 20 minuter senare ska iväg igen. Musikalövning och fix hela dagen med en massa goa barn. Blev en trevlig dag och nu börjar de verkligen bli duktiga :) Efter musikalen följde tårttävling och påskprat på uv och sen ledarsamling. Hemma efter nio och då var jag grymt trött.
Fick dessutom veta i måndags att jag ska jobba en dryg vecka på Pilgården i sommar, tyvärr den veckan det är uvläger. Kommer kännas konstigt att inte vara där hela veckan, varit på alla läger hela tiden 10 år nu ju..

I tisdags blev det inte heller någon sovmorgon. SKulle åka med Gabby till jönköping och först skulle jag köra mamma till jobbet så vi kunde ha bilen. Hämtade upp Gabby och sen bar det iväg. Hade en väldigt trevlig dag tycker jag, svårt att inte ha det när man är med Gabby! Blev ganska mycket shoppat för Anna: jeansleggings, festjacka, scarfs och gul kofta (allt planerat) dessutom hittade jag skor till studenten, en tshirt, galjar och en klädvårdsrulle som fick följa med hem i alla fall. :P Efter shoppingen i stan åkte vi till Jocke och åt luch, lax och potatis med kladdkaka till efterrätt. Jättegott och trevligt att hälsa på Jocke trots slavarbetet.. Efter lunchen åkte vi till A6 och IKEA, skulle köpa tyg till Ester. Det var ju lungt skulle bara ha 50 meter.. Men det gick bra och hittade allt vi behövde, tur man hade Gabby med som ett extra stöd, hon är verkligen en av de bästa vänner man kan ha, är nästan omöjligt att inte bli på bra humör när man är med Gabby :)

Även gårdagen blev en fullspäckad dag som började tidigt. Klockan nio dök Lina upp och blev bjuden på frukost. Sen följde 7 timmar med mer eller mindre (oftast mer) intensivt arbete på projektet. Är typ klara med själva arbetet snart, sen är det bara rapporten kvar också. Tycker att det blev en mycket trevlig och produktiv dag, fick mycket gjort och han ändå med tillräkligt med prat :P Tack för en toppendag vännen :)
Var ju inte världens finaste dag igår, regnade typ hela tiden som vi satt vid datorn men när jag hade bestämt mig för att åka och rida då blev himmlen blå. Var hur härligt som helst ute i skogen, luktade blöt sommarskog och fåglarna sjöng :) Blev först en runda med Athena ute i skogen och sen Iris en kort runda i skogen och ganska mycket dressyr (känns bäst att hålla sig på gräset eftersom hovarna inte är toppen) När jag sen hade ridit klart var hon fortfarande ganska flåsig så jag tänkte gå en liten runda, då såg börje sin chans att köra lite så vi gav oss ut i skogen och tömmkörde, gick hur bra som helst Iris är en klippa :)

Denhär dagen kommer till väldigt stor del att också spenderas vid datorn, nu måste APUrapporten  skrivas :( Ikväll blir det i alla fall parken, något skoj ska man väl i alla fall få ha :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0