När saker inte går som det var tänkt

Precis vad gårdagen var fylld av. Skoldagen fungerade väl helt okej, hade ju el bland annat så då kan det ju inte bli fel :P Även dagens sovmorgon går åt till elkunskap, bättre sätt att spendera morgonen finns väl inte, eller? idrotten blev också helt okej, Lena säger att jag ligger på ett solklart VG, 19,0 ett steg närmare :)
Sämsta lektionen igår var helt klart religionen, pratar om kristendom nu och jag blir bara så irriterad.. Tanten står och talar om för mig vad jag tror på och det stämmer inte alls, finns ju inte heller någon vidare möjlighet till diskussion där. Glad att det bara är ett halvår man har det i alla fall..

På eftermiddagen skulle jag och Lina plugga projekt, gick som vanligt åt skogen. Var skitstressad när vi skulle hem (varför?) och glömde blocket, kunde därför inte börja med broshyren. Jag och Lina har ju inte alls olika åsikter om dethär arbetets genomförande och dessutom gick som vanligt halva tiden åt till att äta och fika. Dethär projektet har bara varit dåligt för våran relation, känns som vi tjafsar hela tiden och det var ju inte direkt tanken. Önskar att jag hade gjort något själv nu med tanke på hur sura vi är hela tiden :(

På kvällen skulle det vara box. Kom lite sent och det var ingen där. Blev orolig att jag missat att det var inställt men det visade sig att det var som vanligt, förutom att vi bara var tre deltagare. Skitkul?! Blev en runda på elljusspåret, fick världens hostattack efter halva och kunde knappt andas resten av kvällen, var kanske inte så frisk som jag trodde.. Dumma Irland. Fick i alla fall en trevlig pratstund med Sandra och Kristina innan det bar av hemåt för en kopp te framför tvn.

Blir en soft dag idag, ellära, dansuppvisning och muffinsbak på naturkunskapen :) Ikväll blir det bilrally i Smålandsstenar med Tonår, ska nog bli roligt. Annars planerar jag en mycket lugn helg, Gabby ville att Anna skulle med till Halmstad på bio men jag stannar nog hellre hemma med Adelina och har en myskväll. Söndag blir kyrkan och lunch på Höganloft med familjen, sen följer ett lov där jag ska försöka komma ikapp med skolan, umgås med mina vänner och njuta av livet. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0