Nationellt prov

Om en halvtimma ska vi skriva nationellt prov i svenska. Inte alls sugen, framförallt eftersom jag typ måste ha mvg på provet för att få det i kursen.. Jag tycker inte om Mona och vill inte ha prov :( Dessutom började min dag på värsta tänkbara sätt, vaknade som vanligt av klockan vid 20 i 6 och snoozade en liten stund, stängde som vanligt av klockan vid 6 men inte steg jag upp, nope somnade istället om och sov till halv 7. Inte bra! Upp fort som bara den och svor lite grann, på med kläderna och ner för att äta frukost, då fanns det inget kaffe kvar, svor lite till på min dumma syster som är hemma och dricker upp min ranson. Slutade med att mamma gjorde nescafe som var för varmt för att jag skulle hinna dricka det. Hade heller ingen tid att sminka mig, det fick avklaras när jag kom till skolan. Höll dessutom på att glömma mina äpplen och pengarna jag skulle sola för. Ingen bra morgon för Anna alltså. Hoppas resten av dagen blir bättre..


I måndags övade vi på musikalen och nu börjar jag känna mig lite lugnare :)


Igår skulle jag rida hästarna, något som innehöll ett antal orosmoment:
1. Var ska jag hoppa på bussen? Det vanliga stället eller den tillfälliga busshållplatsen?
2. Går det någon buss till Broaryd via Skeppshult?
3. Knappen när man ska stiga av funkade inte när barnen skulle av. (den funkade för mig sen :))
4. Var ska jag stiga av?
5. Källardörren är låst!
6. Det finns ingen extranyckel.
7. Ester svarar inte på telefonen.
8. Börje svarar inte på telefonen.
9. Simons nummer finns inte kvar på telefonen.
10. Adelina svarar inte
Tillslut fick jag tag på Adelina som skickade Simons nummer så han kunde förklara hur jag skulle bryta mig in. Och när jag väl kommit in i huset gick ridturen och allt jättebra. Hann rida båda pållarna och det var jättemysigt :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0