Påskhelgen

Långfredagen var en ganska tung dag för Anna, riktigt trött. Fick i alla fall göra bäsat möjliga av den och förutom kyrkan blev det mycket rapport skrivande, en shoppingrunda till Smålandsstenar och middag med familjen och Maggan och Hasse på kvällen. En helt okej dag trots att jag inte fick någon chans att ta igen mig efter parken..

Påskafton igår blev en mycket lyckad dag däremot. Sov länge och slappade hela förmiddagen. Största händelsen på dagen var nog när Anna och Ade gick en promenad och jag blev livrädd för en fasan som jag trodde var en orm ooops.
På kvällen bar det av till Ulle och Larz på påskmiddag. Blev en jättetrevlig kväll med bland annat god mat, påskägg, kaffe (var ju hos Larz!), spel och kaka. Spelet vi spelade var ju en höjdare, framförallt armbågen som var med hela tiden, allas studsbollar och lilla Fido. Kvällen bjöd alltså på många skratt och Anna kom inte hem förrän halv tre.

I dag har jag också tagit det ganska lungt, sov länge-välbehövligt. Sen åkte jag och Frida till Kärrhult och red en runda, jättemysigt i det fina vädret behövde inte ens tröja :) Eftermiddagen har bestått av att kriva APUrapport, är nog i det närmaste klar nu. Kommer nog fila lite mer på den, inte inlämning förrän 16 men jag är inte helt missnöjd som den är nu. 13 sidor än så länge, samma som i höstas. Glad att det inte krävdes de 32 som våren 08s rapport blev i alla fall :P

Ikväll ska jag städa mitt rum annars blir det en lugn kväll för Anna. I morgon är det sista dagen på lovet, får se till att ta tag i de andra skoluppgifter jag skulle hunnit med under lovet. Typ en bok på 500 sidor som ska läsas, powerpoint om Robert Frost, uppsats om folkmorden i Rwanda och Armenien och övningsuppsats i Engelska C, skulle ju kommit ifatt på lovet, fattar inte vad jag gjort :(

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0