Skärtorsdag och Långfredag

Igår kom jag tillslut igång med min APU rapport, har blivit 10 sidor än så länge. Helt klart den svåraste rapporten att skriva under dehär tre åren, tur man inte har annat och göra också. Eller?
Gårdagen spenderades framförallt vid datorn, kortare pauser för solning och mat bara. På kvällen bar det av till fröken Molander på förfest innan parken. Hade en trevlig kväll med tjejerna, lugn och bra förfest och en rolig kväll!

Sju timmar efter att jag kom hem från parken steg jag innanför dörrarna i kyrkan, långfredagsgudstjänt. Var en bra gudstjänst, fint jobbat av Ester, Mac och Mikael (och kanske framförallt Anna och Gabby :P) Långfredagen är faktiskt en av mina favoritdagar på hela året, härligt att bli påmind om kärlek och nåd på det sättet. Håller ju inte riktigt med Ragnhild om att uppståndelsen är det viktigaste i min tro i alla fall, betyder mycket mer att någon lidit för mig och förlåtit alla mina synder. Att Jesus hade makt att uppstå känns ganska självklart i mina ögon..

Just nu känner jag mig ganska sliten efter alldeles för lite sömn. Tanken var att jag skulle skriva på APUrapporten nu men vi får väl se om jag orkar ta tag i det. Annars har jag en lugn dag framför mig planerna är nog att försöka vara ute lite och mest slappa..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0