Trött

Jag har ju aldrig känt något behov av att plugga och har ändå alltid haft mycket bra betyg. Nu börjar jag förstå hur andra människor har det. Jag har aldrig pluggat så mycket eller haft så mycket att göra i skolan som just nu. Det värsta är att jag inte längre kan softa och ändå vara säker på att jag får mvg. Just nu pluggar jag svinmycket och vet ändå inte om jag får mer än vg i många kurser. Tycker verkligen synd om dem vars liv faktiskt ser ut så här för jag är mar stressad och trött än någonsin. Jag hatar lärare mer än något annat, en av anledningarna till att jag kan behöva en paus innan jag själv blir det, annars är risken stor att jag föralltid kommer vara ovän med mig själv. Jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag längtar till den dagen då man har ett jobb och att det är slut när man kommer hem. Idag har jag i gislaved från 8 till 4 och när jag kommer hem är det lika mycket kvar. Borde tagit tag i min skolsituation så mycket tidigare!
Så, färdig gnällt. Har i alla fall hunnit göra en powerpoint, plugga engelska och MBS och läst 100 sidor i en av mina böcker idag :)

Idag har dessutom jag, min syster och Pappa varit hos Maria och tittat på hennes bil som vi kanske ska köpa.. Vi får väl se hur det går men vore skönt med en bil! Stack ars Maria däremot hade fått sin nya bil sönderslagen i natt, tycker verkligen synd om henne!

Ikväll blir det grillning hos Skoogh i Gislaved. Bli nog inget parken för mig trots att det var tanken. Är inte alls på humör just nu för någon form av festligheter men nu var det för sent att ändra sig.. Hoppas i alla fall på en bra kväll, brukar alltid ha roligt när vi träffas ju :)

Grattis till Pappa som fyllde 51 i går <3
 Pappa poser med sina presenter förra året :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0