the small things in life

Fördelen med att ofta ha trákigt, vara ledsen osv är att det krävs mindre för att göra en glad, för att man ska le för sig själv och att magkatarren ska dämpas en kort stund. Det kan vara att ha en mamma att ringa till när familjen áterigen fár en att stänga in sig pá sitt rum i tárar, att Robson helt enkelt stiger upp pá morgonen när man väcker honom, istället för den vanliga kvarten av gnäll och tjurighet, boken mina kära vänner gav mig innan jag ákte, en solig dag, ett avsnitt av Friends pá morgonen, när Idha har varit pá IKEA och kommer hem med massa svenskt fika, en vän hemifrán som hör av sig, en kväll hemma utan Mike och Idha, själv framför tvn med en stor kopp te och en tallrik glass, att hitta ett paket av min favorityogurt i kylen pá morgonen, min anslagstavla full med bilder av dem som betyder mest för mig, att fá gá till kyrkan och nästan kunna látsas att man är hemma i Burseryd igen, en kväll ute med Stephanie, full av skratt och galna upptág, en riktigt bra bok. Försöker verkligen sá mycket som möjligt att se det positiva med att vara här nu när jag ändá är här.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0