11 dagars ledighet

2 helger + Sportlov.. Kan vara precis det jag behöver just nu. Känns som att en stor del av tiden kommer gå åt till att plugga, framförallt göra klart mitt projektarbete i Engelska C, Mr Evans ton när han sa att jag snart fått igen de fyra veckor jag missade under APUn sa ganska tydligt att jag måste lämna in uppsatsen snarast. Inte ens börjat med ändringarna som måste göras för att lyckas med betyget.. Om jag lyckas övertala Lina ska det nog bli en del vanligt projektarbete med, annars får hon väl lita på mitt omdöme så gör jag det själv, för nu börjar Anna få panik på allvar.. Ska även försöka ta det lite lugnt mellan studierna, hoppas på fint väder så man kan vara ute mycket: rida, åka skridskor, pulka osv..

Hade en ganska bra skoldag igår, sovmorgon till 10 sen blev det idrottsplanering och Björn Gustavsson istället för Psykosocialt arbete, samtalet får nog genomföras lite improviserat.. :/ Efter lektionen blev det lång håltimme, åkte och köpte skor med Alexandra. Innan samhällen började hans det så klart dessutom med en liten flummig runda med Gabby, höll bland annat på att gå in i en dörr :P Dagen avslutades med Samhäll (rollspel om biståndsarbete) och Laboration på Naturkunskapen. För en gångs skull funkade microskopen perfekt för oss (kan bero på att det var Gabby och inte jag som bestämde) och det var faktiskt fränt att kolla på de äckliga små sakerna... Höjdpunkten kan dock tyckas vara min och Linas dragkamp om kontakten eller min frisyr efter att Gabby har satt en plastpåse över mitt huvud.. :P

Kvällen spenderades i kyrkan i Broaryd, mycket välbesökt tonårsstart (eller inte?) men hade väldigt trevligt i alla fall. Roligt att komma igång igen, Anna gillar alltid att leka och skratta, och trevligt att se Ulle igen.
Fick dessutom veta att Ester snart får hem sina hästar, blir nog vecka 8 :) Ska nog och rida lite på tisdag när hon kommer hem. Måste bara prata med Anne om att jag inte kommer hinna med Nessa mer, kommer verkligen sakna den lilla pållen (kunde man inte trott när jag började rida henne efter att Artemis hade sålts, då tyckte jag bara att hon var tråkig) men har svårt att hinna/orka båda delarna och har en känsla av att jag kommer trivas bättre med att rida Esters hästar..

Ikväll blir det myskväll hos Gabby, precis vad jag orkar och vill just nu, och chaufför åt mor och far..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0