Historia lektion

Att låta sina elever använda en datasal på lektionerna är ju bara att be om att vi ska göra något annat än våra uppgifter. Ska egentligen skriva en jämförande uppsats om folkmorden i Rwanda och Armenien men det kan ju vänta när det finns annat att pyssla med.. Har överhuvudtaget en mycket slapp dag idag, slutar 20 i 12, hoppas jag kan övertala Gabby att vänta till halv ett bussen så jag kan åka till Ester bara. Ska till Kärrhult i eftermiddag och rida Iris, första gången jag rider henne och själv i skogarna dessutom (vem vet kanske dyker upp hemma hos dig till slut) Dagen började dock skit, försov mig svinmycket vilket kan förstöra en hel dag, tur att man inte är i skolan så länge utan ska hålla sig mest i stallet (med mössa på)

Hade en helt okej måndag igår, skoldagen var ganska seg men tror att det till stor del beror på att vi haft så sjukt kul den senaste tiden att en händelselös känns tråkig.. Svenskan var dock ganska speciell, kan inte minnas när jag sist fick så mycket skit på en lektion, helt klart värt det med tanke på Gabbys lektioner i bitchighet (she´s getting there), Linas härliga frisyrer, Patriks kluvenhet och Manges närgångenhet varje gång han ville prata med mig, sorry Mona :P
Eftermiddagen och kvällen spenderades i kyrkan, musikalövningen funkade till och från, fattar inte att vissa barn kan ha så svårt att lära sig repliker (framförallt de som tjatat till sig mest) inte alls trött på detta just nu va? Uv blev däremot toppen, hade en liten men mysig grupp där det diskuterades både det ena och det andra. Så kul att höra deras ibland så vuxna och djupa funderingar blandat med väldigt barnsliga tankar och idéer. Blev i alla fall en av mina bättre kvällar som uvledare. Trots att jag älskar att leka och busa med barnen är det väl ändå de här bitarna som fått mig att välja att vara aktiv just i kyrkan..
Kvällen avslutades med bönesamling, drog ut på tiden men det var nog precis det Anna behövde just nu, få gnälla lite och dessutom komma ihåg att det finns fler människor i denhär världen än bara lilla jag.. Precis den pepp jag behövde när det är mindre än en vecka kvar.
Efter kyrkan skulle jag hämta Oscar hos en kompis, ringde och frågade var han var och han svarar Radhusgatan i Smålandsstenar. Kände igen det så sjukt väl men kunde inte komma på var det låg eller vem som bodde där, gick verkligen igenom alla människor jag kände i hela Smålandsstenar i huvudet innan jag kom på att Dow bodde där, har ju vart där minst ne gång i veckan under större delen av 7an inte konstigt att det lät bekant :)
Kom hem efter 10 och var svintrött (helgen bjöd ju inte på så mycket vila) vilket ledde till sagda försovning..

Det var ju inte alls roligare att skriva blogg än om folkmord :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0