This day is a total waste of make up

Därför har jag inget på..

Får väl börja med en kort delgivning av gårdagskvällen, mycket trevligt, mycket fint och sorgligt. Jag var ju den enda i vårat lilla gäng som inte hade läst boken; vad är oddsen för det?! (Kan nog nämna närmare hundra böcker som jag har läst men ingen av de andra..) Filmen var i alla fall hur bra som helst och så fort jag har lite tid över ska jag införskaffa ett exemplar av I taket lyser stjärnorna så att även jag tagit del av denna fina berättelse på rätt sätt. Dessutom så är det nog som Gabby säger, man gråter mycket mer när man läser den (om man inte är Lina, då gråter man ögonen ur sig även om man sitter i en biosalong) Efter bion blev det McDonalds, helt okej faktiskt dessutom bjöd de på glass om man hade varit på bio :)
Några av dagens/kvällens höjpunkter: helt klart Gabbys nyfunna bitchighet, aldrig sett den sidan förr men Anna likes, bilen som inte kom upp för backen, idén om att choklad med schweizernöt och popcorn inte räknas som godis utan nötter och majs (dessutom Linas försök att som barn odla popcorn) och polisen i McDriven..
Alltså: ett stort tack till Gabby, Lina och Emma för en mycket bra onsdag<3

Idag har jag spenderat större delen av min tid med engelska, läst ut Persuation som var en av de allra bästa böcker jag någonsin läst. Jag älskar verkligen Jane Austen och min tidigare favorit historia har ju helt klart varit Pride and Predjudice men även om Mr Darcy är oslagbar så tyckte jag nästan bättre om Anne än Elisabeth, har en känsla av hon är lite mer Anna.. Dessutom har jag nu fixat till mitt projekt i Engelska C, bara hoppas att den är mer rätt nu än innan, tagit bort ett helt kapitel och lagt till ett annat med bara egna åsikter. Gäller bara att den kommer upp på MVG nivå, annars känns det som mycket slit till ingen nytta..
Har faktiskt varit lite utanför dörren idag med trots allt, skjutsade Frida och några av hennes kompisar till tåget i förmiddags och hann både med att handla fika och hämta ett spel till tonår i morgon, blir spelkväll hemma i Burseryd :)
Och om ungefär en och en halv timma bär det av till Burseryd för lite box tillsammans med Sandra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0