Utbildningsmässa och pulkaåkning

Hade utbildningsmässa i måndags. Barnkalas blev temat för årets treor. Krävdes en del fixande och trixande innan klassrummet och allt runtomkring blev som vi ville ha det. Vill bara inflika en liten (men ack så viktig) sak här, mina fiskar är nog snyggast i världen! Jag och Linus skulle hålla i fiskedammen (inget barnkalas utan en sån ju) och klippte fiskar som dekoration, hennes; not so good, mina; perfect! Jag är verkligen inte van vid att vara duktig på pysselgrejor så detta är en väldigt stor händelse i mitt liv, till och med bättre än när man ser att det finns treåringar som målar sämre än mig..
Efter iordningsställandet blev det pizza på ole dole doff och sen köpte vi lite frukt ( som vi inte åt; det fanns ju godis) innan vi åkte tillbaka till Gärdet (ibland älskar jag min bil, alla tjejerna får ju plats) och piffade till oss lite (för elins del mycket)..
Kvällen blev lyckad med förvånandevis många besökare. Fick ju tre små kids som hängde hos oss hela kvällen, bästa var när ett av barnen snor Linkans godis och kastar tillbaka det i fiskdammen. Träffade dessutom Ester och Mac en liten stund.. Annars var jag mest med gammelgäddan Lina och Gaab.. Känns konstigt att det var sista utbildningsmässan nu, allt man gör i skolan i år blir ju för sista gången..

I går var det en ganska vanlig skoldag, så som de ser ut nu förtiden.. Önskar att man kunde ha lika kul som förr men det är väl bara att stå ut sista halvåret.. Förstår verkligen inte hur människor kan visa sig vara så annorlunda från vad man trott.. Tur man har tjejerna och stunder som måndagkvällen i alla fall.
På eftermiddagen var jag och Gaab på Coffea och fick lite hjälp med projektarbetet, sen blev det rally till Gislaved för att hinna med bussarna..
På kvällen blev det en liten ridtur med Nessa.

Idag har jag varit på Isaberg med Gaab och Molander, mysdag med tjejerna :) Åkte pulka eftersom Gab inte kan åka skidor och jag inte gillar Isaberg, vi var världens gäng i pulka backen; vi, op och iv kos.. Hade faktiskt riktigt roligt, trots att jag hade alldeles för mycket kläder på mig. Gaab är lugnt grymmast på att åka pulka men själv hade man ju den bästa pulkan ever, Lantmännen rules. Stort tack till Ester och Marcus som lånade ut denna superplastbit till mig, tillochmed proffset Gaab var imponerad! Annars hängde vi mest och kollade på alla som åkte, tog tillochmed en liten vandring halvvägs ner för Dalbacken, aktivitet på hög nivå!
Några av höjdpunkterna var Gabbys snygga parkeringar i slutet på backen, att åka två i Gabbys pulka, liften som var tusen gånger jobbigare än att gå upp med pulkan, Gabbys inspaning av en okänd kille i gröna byxor som hon är jättenyfiken på och visar sig vara Linas pojkvän med mera..

Eftermiddagen har bestått av typ inget alls, tittat på tv och gjort läxor.. I morgon ska vi åka skridskor i skolan, Bambi på hal is (fast jag är grym på hockey) och sen ska jag äntligen få träffa lilla Lydia :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du ska fortfarande öppna skåpet många gånger till innan det blir sista gången:)

2009-01-21 @ 21:03:22
Postat av: Mamma Åsa

MIN BIL/DIN BIL ???? - bra skatt, försäkring och bensinräkningar lämnas nu med varmhand över till dig...... Kram Mamma Åsa

2009-01-22 @ 10:32:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0