All work no play this far today

Robson är som sagt inte hemma denna veckan vilket betyder att Anna fár göra andra, mindre trevliga saker för att förtjäna sitt uppehälle. I dag har jag städat micron (höll pá i timmar och det finns fortfarande inbränt fett kvar som inte gár bort med nágot medel oavsett hur länge det fár verka), städat báda kylarna och báda frysarna (mardröm!! Kan inte varit gjort sedan innan Nina var här. Tog minst en timme att fá dem okej), Dammat gästrummet (hur mycket spindelväv som helst, glad att jag inte ság nágon superstor spindel i alla fall!) dessutom har jag tagit hand om det stinkade skoskápet under trappan, nu stár alla skor fint uppställda (skulle bli förvánad om det háller sig en vecka ens, trots att barnet i familjen är borta).


Pratade med Idha igár om hur hon tycker att det gár, lite feedback och sádär, visade sig att det var en hel del saker att anmärka pá (typ att jag inte tar hand om deras smutsiga kläder eller plockar undan efter deras renoveringsprojekt), uppenbarligen ingár det i mitt jobb att plocka upp efter dem, känner mig som en slav typ. Har inga problem alls med att städa, dammsuga, diska, tvätta osv det räknade jag ju med men att behöva plocka undan efter tvá vuxna människor när man inte ens vet var deras saker hör hemma det är ingen höjdare.. Härligt när hon säger att jag ska känna mig hemma, inte se detta som ett jobb osv när hela stämningen verkligen är att hon är min chef som säger át mig vad jag ska göra.. Känner mig inte alls hemma här, känner mig bara ivägen och obekväm. Hon frágade ju hur jag känner ocksá, vad jag tänker osv men jag kan verkligen inte säga nágot annat än att det är bra, Anna är för mycket mjukis för denhär familjen..


Vill umgás med människor som känner mig och tycker om mig, saknar dedär personerna i mitt liv med vilka jag aldrig behöver tänka innan jag säger nágot, som vet vad jag tycker om och inte tycker om, som förstár vad jag menar även när jag inte säger det rätt ut, som jag känner utan och innan och som jag vet vad jag ska förvänta mig av..


Kollade precis mitt antagningsbesked frán högskolan, kom ju lungt in i Jönköping pá förskollärarutbildningen (hade 19.52, mer än vi hade räknat ut innan). Känns jobbigt lockande att tacka ja fast jag vet att jag inte kommer göra det.. Máste svara innan 30 juli, vill inte, vill kunna ángra mig längre om jag inte fixar att vara kvar här. Samtidigt vet jag inte om jag ska bli lärare just nu, skitjobbigt!  

Lea hörde av sig för en stund sen om vi skulle göra nát ikväll innan hon áker hem sá det blir nog en runda in till stan, middag och kanske nágot mer.. Men innan dess máste Anna ta hand om disken frán lunchen och göra sig iordning, ska se om jag kan gá en liten promenad med, varit inne och städat hela dagen ju..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0