New week

Haft en okej helg här i Reading. Blev utgáng i fredags med Stephanie, Markus och hans nya flatmate Adrian. Okej kväll först hemma hos Adrian och sen ute i Reading. Träffade en engelsk polis som hette Matt pá Sakura, typ fränaste den kvällen. Om jag skulle bott i England skulle jag lungt jobbat som polis (skulle aldrig kunna tänka mig att jobba inom skolan här eftersom jag inte gillar deras skolor och syn pá utbildning), polis däremot, mycket tuffare här än hemma, dont know why.. Fick dock veta att Reading är en av Englands mest váldsamma städer, tacka vet jag Hällabäck.


Var hemma tidigt pá lördagmorgonen sá var ganska trött hela dagen, blev en runda till stan mitt pá dagen för att köpa lite saker jag behövde, jeans bland annat men fanns verkligen inga i hela stan! Hittade ett par pá hm men de var för stora :( När jag kom hem satt Stephanie och Markus utanför huset och väntade pá mig de ville att vi skulle dra till nán pub nära där jag bor, surprise. För Mike med, känns halvbra att det kommer folk till mig oinbjudna när jag själv inte känner mig hemma här ens.. Men han var inte jättearg i alla fall. Vi ákte till McDonalds och köpte milkshake och satt där en stund till Stephanie ville hem och sova. Slutade med en lugn kväll hemma med en bra bok och tvn. Typ vad jag behövde.


I gár var hela familjen pá Robsons fotbollsavslutning och han vann pris för bästa spelare i truppen (managers player). Jätteglad och överraskad var han (inte vi, hade vetat sen i veckan men berättade inget för Robson). Sen ákte Mike, Robson, Farmor och jag och köpte en soptunna innan vi ákte hem till en lugn eftermiddag.


Tycker om när farmor är här, stämningen är bättre dá. Igár át vi báde frukost och middag ihop. Blir mer som en familj.. Men hon ákte hem i morse, fár se när vi träffas nästa gáng.


Idag har jag städat hela förmiddagen och nu i eftermiddag var Robson och jag och handlade sen bakade vi chokladmuffins, jättegoda :) (ända sättet att fá Robson att röra pá sig är att locka med godis, glass eller kakor, fattar inte hur han kan vara smal som en sticka när han äter hela hela tiden) Nu leker han i alla fall med sin pappa sá jag passar pá att sitta vid datorn. Kvällen blir förhoppningsvis lugn..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0