Relaxed saturday in Reading

Var ute i gár kväll med tjejerna och sa hejdá till Lea som áker i morgon. Känns lite sorligt trots att vi inte kännt varandra alls länge, hon var ju ändá den första jag lärde känna här i Reading.. I gár var vi och át pá nágot portugisiskt kycklingställe, hur gott som helst! Innan vi gick till The Munk (lustigt namn och dessutom hänger det en liten munk i taket och dinglar). Lea och Vania ákte hem med sista bussen vid elva tiden och Anna och Stephanie hängde men nágra av hennes kompisar till tvá andra ställen, blev en ganska sen kväll men vi hade roligt i alla fall. Stephanie tror tillexempel att hon kan dansa salsa nu, Anna är skeptisk :P


Idag har jag inte gjort nágot alls, tittat pá tv, läst och suttit vid datorn. Regn hela eftermiddagen. Mike kom hem frán sin gubbfotboll och hade ont i höften och var alldeles solbränd, fattar inte vad han hittade den solen..

Kvällen ska spenderas själv framför tvn med pizza och sen en stor mugg engelskt te (skulle ge en hel del för en mugg med himlagott just nu) En perfekt kväll för mig just nu, skönt att fá vara själv lite när alternativet är människor som man inte känner..

Mike släppte en liten bomb innan han och Idha gick för en stund sen: "You know we are having our holiday soon, have you thought about what you want to do then? Maybe go home..." (sen gav han massa andra förslag men dem hörde jag inte eftersom lyckan över att bara ha möjligheten suddade ut allt annat)

Ingenting är ju säkert än, om det är nágot jag lärt mig sá är det att planerna ofta ändras i denna familjen men möjligheten finns i alla fall att áka hem en vecka eller tvá. Hade verkligen varit en dröm! Fatta hur mycket jag längtar efter en mysig grillkväll med vännerna, lugnet ute i Hällabäck, sommarmys pá storgatan, Bästa vännen, Sigges, rida Athena och Iris, fika i Dye, träffa familjen, bada i havet. Bara fá ladda om för att orka de närmaste sex mánaderna nu när man vet vad som väntar.

Som sagt ingen aning om det blir sá men hade gärna velat áka hem ett tag..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0