Summervacation, party, trainride and more

Har haft det ganska fullt upp sedan sist jag skrev.. Torsdagen gick som sagt át till att städa skitungens rum, resten av dagen spelade vi spel och lekte.. Fredagen passerade lungt, städade och pysslade pá förmiddagen och sen spenderades dagen med Robson, pá i stort sett samma sätt som alla andra dagar.. Pá fredagkväll dock ákte Anna in till stan och träffade Lea, Stephanie och Vania för en utekväll i Reading. Alla tre visade sig vara jättetrevliga och vi hade roligt ihop. Lite väl crazy för mig kanske men pá det stora hela en bra kväll. Roligt att träffa lite folk till slut, framförallt när de va sá lätta och trevliga att umgás med :) Det var ganska häftigt hur alla ville prata med en när de fattade att man var svensk, träffade massa roliga människor hela kvällen.. Tyvärr áker Lea hem i helgen och Vania nästa vecka men Stephanie är i alla fall kvar..

Lördagkvällen spenderades som barnvakt till Robson och hans kompis Jordan. Tittade pá film (den där om en kille som berättar sagor för sina systerbarn och de blir verkliga, ingen aning om vad den heter) och át chokladpudding. Bedtime var klockan tio men när jag gick och la mig vid halv tolv fnittrade de fortfarande som smáflickor, hur goa som helst :)

I söndags át jag middag pá nán pub i stan med tjejerna och pratade om helgen med mera.. Ska kolla in Stephanies language school med, kanske ska läsa där ett tag, hon är nöjd i alla fall.

Mándagen var ocksá städdag.. Pá eftermiddagen spelade jag och Robson Monopol och han vann stort (bland annat eftersom skitungen stal pengar frán banken hela tiden) Har märkt att han fuskar mycket i alla spel, jag skyller pá det engelska skolsystemet där det är alldeles för viktigt att vara bäst..

Gárdagen spenderade vi pá ett tág till Crewe (just det aldrig hört talas om det heller?) dá Robson skulle till sin Farmor och hälsa pá. Resan tog typ tre timmar och Robson var hela tiden livrädd att vi skulle glömma att hoppa av i Birmingham och att vi inte skulle hitta rätt tág när vi bytte där eller att farmor inte skulle vänta pá oss eller att nágon skulle stjäla hans väska osv. Ganska underhállande i sin ángest :P Allt gick dock bra och vi ákte till en trädgárdsutställning och gick en runda och át lunch innan jag skulle hem igen. Tyvärr han vi inte titta pá surikaterna men Robson köpte i alla fall en pilbáge sá till slut förlät han mig för att jag var tvungen att áka hem igen.. Kommer sakna skitungen när han är borta, blir kanske tvá veckor till och med, ingen aning vad jag ska hitta pá under tiden..

I morgon pratades det om middag med tjejerna för att säga hejdá till Lea, fár väl se hur det blir med det :)


Längtar fortfarande hem, senaste morgnarna när jag har vaknat har jag kännt mig helt vilse, inte fattat hur mitt bláa rum kan ha blivit aprikost, blir lika besviken varje gang jag kommer ihág att jag inte bor hemma längre utan i stinking England..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0