24

Om 24 timmar sitter jag på planet till England. Har inte fattat det själv än. Tar nog ett tag innan jag märker att det är mer än en semester. Det är en av mina äldsta drömmar som ska uppfyllas. Minns hur jag som 5åring drömde om att bo i England. Då var England för mig synonymt med Robin Hood, prinsessor, riddare, hästar, slott och medeltid. Idag har jag väl nåts av insikten att de tyvärr lever i samma århundrade som vi, att de har bilar och inte droskor och att jeans nog är vanligare än klänningar med inbyggd korsett. Jag längtar efter dåligt isolerade stenhus, byar i Midsommer känsla, London, människor som pratar det bästa språk jag vet, att få ta en paus från mitt liv för att sedan komma tillbaka och veta vad jag vill göra med det (inte troligt!) Konstigt nog är jag inte ett dugg orolig, samma magkatarrskänsla i magen som vanligt men morgondagen genererar mindre nervositet än talet på karnelevalen. Osäker på om denna brist på oro är ett tecken på likgiltighet, oförmåga att se konsekvenserna av mitt beslut eller förtröstan, hoppas på det sista alternativet..

Kommer sakna er men är hemma innan ni hunnit märka att jag är borta.
Det är så många som jag vill säga så mycket till men jag får väl hoppas att jag under dessa nitton år gjort ett okej jobb med att visa vad människor faktiskt betyder för mig..
The girl next locker, jag kommer snart hem igen, du klarar dig till dess, du kommer hitta ett jobb och allt blir bra. Blir det inte bra så ska jag fortsätta göra mitt bästa för att hjälpa dig ur det, är bara ett hav bort. Behöver du någonsin en boost för självförtroendet, kom ihåg mina ord för det är precis så jag tänker kring dig och de tre år jag fått vara din vän hittills.
The babysitter, tror att du kan behöva denna paus från mig för att orka resten av vår vänskap. Tänk på hur mycket te och popcorn du sparar när jag inte är hemma, hur många tårar du slipper torka, hur mycket merarbete jag ger dig. Du kan ju drömma om att du skulle få klona mig, du skulle säkert göra en bättre version och sen inte vilja ha mig tillbaka.
The partner, Kom ihåg vad jag skrev och vad jag menade med orden, inte hur du tolkade dem. Hade inte haft tre så bra år utan dig. Du betydde jättemycket för mig under gymnasiet och det ska du minnas oavsett åt hur skilda håll våra liv bär av. Om det är någon som förtjänar att lyckas med allt i livet så är det du. Tack för allt fika och alla skratt.

Min tid i Sverige avslutas med en äkta svensk midsommar, regn, sill, golf och grillat med några av mina bästa vänner. Kan inte bli bättre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0