Dag ett

I mitt liv som arbetslös, så uttryckte min underbara syster det igår. Känns faktiskt helt okej med tanke på att jag bara kommer vara arbetslös i 12 dagar, det kan man väl överleva?
Överhuvudtaget har denhär dagen kännts mycket bättre än vad jag föreställt mig. Det gör inte så ont att inte vara i skolan idag som jag väntat. England lockar mer och mer. Jag har förstått vad som är värt att prioritera i framtiden:
Fick ett sms strax efter midnatt igår när jag fyllde år. Från någon vars förtjänst det till stor del är att jag är den jag är idag, någon som jag är skyldig otroligt mycket. Att få höra hur du i den mardröm ni just nu är i ändå tänker på mig och den jag blivit är värt mycket.
Orden i studentmössan som delvis täcks av Lena Janssons namnteckning och framförallt vännen som skrev dem.
Att efter så lång tid återigen kunna prata och skratta med någon som för längesedan betydde väldigt mycket.
Vännen som har minst lika mycket ångest inför framtiden som jag men ändå lägger sin energi på mig.
Blommorna som fyller nedervåningen och alla tankar bakom dem.
Det andra gör ingenting, jag kan lämna allt jag inte vill ha med mig bakom mig nu.

I går firade vi min födelsledag lite grann innan jag och systern åkte till Göteborg. Körde på känsla eftersom tingstatunneln var full av vägarbete och är mycket nöjd med vår insats :P Sen gick vi på Romeo och Julia på operan, jättemysigt tycker jag :) Toppen roadtrip med Adelina <3

Förmiddagen idag spenderades i Kärrhult med två små ridturer på pållarna. Hur mysigt som helst! Sen bjöd Börje och Joel på fika :) Resten av dagen har bestått av lite småfix här hemma..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0