Sista veckan

Karnelevalen avklarades i lödags och nu finns det inget mer att se fram emot innan studenten. Tre dagar kvar bara, en del av mig vill att de ska bli de längsta dagarna i mitt liv, en annan vill att de bara ska gå över så fort som möjligt. Börjar förstå dem som säger att de tröttnar på sin klass mot slutet av trean. Stämningen är så dålig att man nästan kvävs varje gång man kommer in i klassrummet.  Vad hände med inställningen att vi fixar allt? Att allt är roligt bara vi är tillsammans? Nu är allting jobbigt hela tiden, ingen kan tänka sig att ställa upp för någon annan, vad man än säger är det någon som blir sur.. Kan väl förstå att alla tycker att det är jobbigt just nu men känns bara så synd att man efter tre underbara år ska bli tvungen att komma ihåg en mardrömsvecka precis innan studenten.

Karnelevalen blev helt okej, hade roligt och med tanke på vår bristande ansträgning gick det nog helt okej :) Kvällen blev dock ingen höjdare, för lite mat och vatten under dagen och ingen tid att ladda om. Åkte hem tidigt jag och Alle..

Söndagen spenderades i solen och på hästryggen, där jag trivs bäst just nu ute i skogarna kring Kärrhult bara jag och Athena och inga sura, jobbiga människor.

Igår fyllde morfar år och då blev det öppethus med smörgåstårta och fika, riktigt mysigt :)

Idag blir det en lugn dag: film och betygssamtal kan väl inte kallas så ansträngande. Sen åker jag till Ester så ska vi ut och rida i eftermiddag. Kännns som att det är precis vad jag behöver idag, få vara med pållarna och Ester som råkar vara en av de allra bästa människorna i hela världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0