Borta bra men hemma bäst

Har spenderat de senaste två veckorna på en liten ö i Atlanten som kallas Irland. Har trots vad vissa av mina älskade vänner räknade med under tiden de lyssnade på mitt gnäll innan resan haft en mycket bra tid! Kommer inte berätta så mycket om det här faktiskt men det har i alla fall varit jättebra.
Skolan där jag gjorde praktik var sådär men det var ändå lärorikt.. Jag och Elin bodde hos en söt liten tant i Galway, hon var verkligen toppen och skämde bort oss totalt :) Eftermiddagarna spenderades med dyra luncher och shoppingrundor i stan med Matilda och ibland även Skoogh och Karro. Har inte köpt jättemycket  men har nog hittat studentklänning i alla fall :) Under kvällarna har det blivit myclet film, var på bio fyra gånger och hyrde film en kväll. Övertygad om att alla som säger att de festar hela tiden i Irland ljuger. Blev dock två utekvällar i trevligt sällskap :) Irland var nog ganska mycket som jag tänkt mig och på det stora hela trivdes jag bra, dock var det grymt skönt att komma hem igen, har nog aldrig haft sån hemlängtan förr. Inte så att jag var ledsen eller så men man saknade verkligen saker hemma, rummet, vatten utan klor, svenska förskolor, gratis lunch, familjen, Esters hästar och alla vännerna såklart. Skönt att vara tillbaka, känns som man tog en två veckors paus från verkligheten.. Kanske var precis vad jag behövde :)

Några av resans höjdpunkter ska jag dock bjuda på (må vara internt men kul var det):
Att tanten inte kunde säga Elin utan kallade henne för Emil hela tiden..
Våra biobesök (hoppas vi inte gjorde Johan bög bara) med Ben & Jerrys
Barnet på förskolan som hela tiden sa att jag var sweet för jag kom från Sweeten
Karros överdrivna lycka över att jag också går på toa ganska ofta
Sobans övertygelse om att jag heter Emma så fort hon har druckit lite
Tårarna under Marley and Me
Killen som Nella spanade på i nästan två timmar i Stansted som visade sig vänta på sin kompis och inte nån otrogen flickvän
Att man kan säga vad som helst om vem som helst för ingen förstår (utom gubben/tanten på bussen)
Mr Waffels
Skooghs geografikunskaper
Att våran lärare tappade bort sitt pass
Sista taxiresan, hittade en irländare som älskar hockey, som tycker svenskar kör bil på fel sida och förklarar att jag i två veckor utalat namnet på min gata jättefel
Binjas låtsaskompis
Mitt danskhat som jag släpper fram fullt ut på Burger King, hundra procent övertygad om att Mylendorf är ett tyskt namn, ooups
Killen och tjejen på flyget som vi trodde vi kände igen och pratade jättemycket om

Hemresan var skitkul, framförallt sista flyget då jag var lite för trött för mitt eget (och många andras) bästa..
I morgon börjar praktik nummer två under denna perioden, ska vara hos Ester så det bör bli jättebra :)


Kommentarer
Postat av: skooghie

mina geografikunskaper är på topp! så det är så!

2009-04-13 @ 15:03:20
URL: http://skooghan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0