Måndag

Har haft en bra helg. Lördagkvällen spenderades i Gnosjö där vi firade Emmas födelsedag, tyckte att det blev en väldigt lyckad kväll och hoppas födelsedagsbarnet också gör det. Blev som vanligt väldigt god mat och massa prat om både det ena och det andra :)
Söndagen blev väldigt slapp, bland annat på grund av att jag inte kom hem förren tre.. Dagens bästa var helt klart våran katt efter att han följt med Adelina en rund i skogen, cirka tre kilometer och kom hem och var helt slut, kunde trott han sprungit flera mil tjockisen.. På kvällen var det uv invigning och det funkade helt okej :)

Idag har jag varit på Bureskolan igen, slavat åt Ester och rättat diagnoser och kängrumatte :P Tycker verkligen att det är svårt nu med vad man ska göra efter skolan, trivs hur bra som helst på Bureskolan att jobba med 4-6 orna men frågan är ju hur mycket av det som hänger på att jag trivs just där och hur mycket som är att jobbet passar mig..  Extra svårt är det ju nu när man är med Ester, hon är ju en av mina allra bästa vänner, klart att jag trivs då.. Inte lika självklart att jag trivs på en annan skola med andra lärare och andra barn..?

Förutom skolan har det mest varit bakning för Anna idag, åkte in till Ester på morgonen och gjorde en deg som vi sen gjorde djurkakor av på musikalövningen, nu närmar sig ju premiären :)
Hann dessutom med en kort middag med Marcus där han fick chansen att berätta hur livet var när han var liten i Burseryd (7 år innan mig) då det inte fanns några mobiltelefoner och man kunde gå hem och vända innan man skulle leka med någon (hände aldrig mig eftersom det ofta var nån mil till mina kompisar)..
Nu har jag hål i huvudet efter allt tjat och behöver sova så så får det bli :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0