back to normal

Jaha dá var vi tillbaka till de vanliga rutinerna igen. Robson har varit i skolan báde igár och idag. Lite lugn och ro för Anna igár alltsá, förutom en massa strykning, medan dagen idag blir mer produktiv, har redan hunnit färga háret, mörkt igen, hade verkligen tröttnat pá mitt urtvättade hár, dessutom har jag fátt order att gá och titta när Robson spelar fotboll, lovely, naat. Men först ska jag till ASDA och fixa lite, blir nog att köpa lite lunch där med.

 

Hade en trevlig helg, var ju i London pá möte med vännerna frán kyrkan. Hade jättetrevligt báde pá vägen dit och hem och mötet var jättebra, kände verkligen ur längesedan jag var i kyrkan, en av de saker jag saknar mest hemifrán trots att Lower Earley Trinity ocksá är ett trevligt ställe. Höjdpunkten med resan, bortsett frán mötet dá, var diksussionen om ham som vi hade hela vägen till London och pá tunnelbanan. Det hela börjar med att vi áker genom en town som heter Egham, lite lustigt tycker Anna men blir ocksá intresserad av vad ham betyder dá det är sá vanligt i engelska ortsnamn. Bethan talar om att det betyder typ by och alla háller med om att det är ett vanligt namn pá engelska städer/samhällen. Självklart bäorjar vi dá nämna olika ställen vi visste som slutar pá ham, typ Wookingham, Birmingham, West ham osv. Detta págár i typ fem minuter, sen tror alla att vi har tömt det ämnet men inte. Dá och dá under resan, mitt i ett annat samtalsämne, kommer Suz pá nágot nytt ställe. Skitkul när man sitter och har ett samtal med nágon och helt plötsligt utropar nágon med triumf East ham! Lovely :) De golfspelande amerikanerna jämte oss tittade nágot snett. Lovely by the way att höra skillnaden mellan amerikanska och engelska in real life för amerikanska láter verkligen lustigt när man är van vid engelsk acent och engelsmän skrattar faktiskt át amerkaner som säger pants om trousers, moget!

 

Söndagen spenderades i Reading med lite tyskar och en finne. Hade lunch och gick i lite affärer, trevligt sätt att färdriva en dag.

 

Mándagen blev städning och monopol, som jag för en gángs skull vann. Fattar inte hur man kan hamna pá income tax varenda runda, har alltid sán otur i det underbara spelet. Talade ocksá om för Robson att han förstört London fär mig, kan inte gá pá en enda av de större gatorna utan att tänka ”Oxford street kostar £300 och om man landar pá den utan hus men äger alla gröna gator kostar det £36” psycho!

 

Nehe nu ska jag till ASDA och köpa en liten sak till nágon där hemma som snart har en speciell dag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0