cold

Jag är förklyld. Jätte förkyld. Jag är sá snorig att jag tillochmed snyter mig (ni som känner mig vet ju att det är nágot jag normalt inte kan göra). Mina bihálor är sá svullna att det ser ut som att jag har fyra kinder. Jag har inte brytt mig om att sminka mig eftersom jag ändá skulle snyta bort allting hela tiden. Jag har ont i hela kroppen (framförallt ena sidan av nacken dá jag lág helt fel i natt). Överhuvudtaget är det jättesynd om mig. Var dock pá asda innan och köpte lite saker. Bland annat alla medeciner de har mot förkylningar och flunsan. Detta i kombination med mitt ganska slitna utseende gjorde att jag nästan började skratta högt för mig själv när kassörskan säger Hi how are you och mitt ytterst ärliga svar är Just fine thank you. Men jag har lärt mig att i England är det bara en hälsningsfras, ingen bryr sig om hur du már egentligen. Inte som i Deutchland där de vill höra om allt frán benbrott i sjuársáldern till ens gammelmosters bortgáng i en hjärtattack dá de ställer samma frága.

Anledningen till att jag trots mitt dáliga máende tog mig hela den tio minuter lánga promenaden till affären var att jag skulle köpa havregryn. Ska nämligen baka chokladbollar till mina engelska vänner till pá fredag dá Suz fyller ár och ska fira med ett pudding (som i england inte bara inkluderar pudding utan alla efterrätter) party. Bra ide tycker Anna och dá allaska ha med sig nágot gott att bjuda pá tänkte jag vad är svenskare än chokladbollar. Hittade dock inget havregryn av den typen man bakar med. Fick bli grötvarianten istället, hoppas det funkar. Fans dessutom bara megapásar sá fár äta havregrynsgröt tills jag áker hem.

Ikväll blir det ledarträff hos Bethan och Anna är lekledare. Kan nog bli en rolig om än dock snorig kväll :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0