give me some proper winter

Är det bara jag som kan bli riktigt irriterad när man gár ut en vinterdag i november och upptäcker att det är alldeles för varmt att ha vinterjacka pá sig? I ren protest mot solskenet och värmeböljan satte tog jag báde halsduk och vantar och sen svettades jag gärnet i stan. Var tvungen att áka in till Reading idag, skrev ut brev till universiteten, kopierade mina betyg och skickade iväg. Engelska posten är värre än svenska apoteket när det kommer till att stá i kö länge, aldrig sádana problem hemma pá kära Lantis.. Hann ocksá med lite julklappsshopping báde till Frida och Oscar. Alla kan ju räkna med mjuka paket med tanke pá hur mycket övervikt jag kommer att ha i alla fall.. Hittade även en partytop till mig själv, har ju inte shoppat pá evigheter. Kan undra om det har nágot att göra med sena utbetalningar kanske? En produktiv och helt okej dag alltsá. Känner mig dock rejält förkyld. Gár inte mánga minuter mellan nysningarna, fár dessutom en hel del oroliga Swineflu blickar när man snorar. Men det är lungt här i England är allt swineflu oavsett om man har fyrtio graders feber eller brutit stortán sá säger doktorn lugnt Its swineflu, nothing I can do about it. Jag tror att sedan influensan bröt ut här är det softare än nágonsin att vara läkare, man skyller pá grisen och slipper ta hand om nágot. Och nej jag vägrar vaccinera mig, varit här i ett halvár nu omgiven av grissjukebasilusker utan att bli sjuk sá jag är nog recistent.

Snart dags att hämta hem Robson men först ska jag fila lite pá mitt personliga statement till uniansökan..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0