reindeer, its like a donkey with horns and sweden is full of them

Nu lever Facebook och hotmail och allt annat pá datorn igen. Lycka, man känner sig riktigt ensam här i England när allt inte funkar som det ska. Och nu kan jag ju dessutom ta tag i mina universitets ansökningar pá allvar. Har skrivit brev till de tre universiteten jag vill söka till, máste nämligen skicka kopior av mina betyg för att se om de är giltliga att söka pá för de utbildningar jag vill läsa. Ska in till stan i morgon och kopiera mina betyg, köpa kuvert osv. Sá de kommer iväg innan slutet av veckan dá det med största sannolikhet är poststrejk här i the UK. Just nu är jag verkligen pepp pá att plugga i England :) Pratade lite med Mike idag med och kommer förhoppningsvis veta i slutet pá veckan huruvida jag kan stanna i Sverige efter nyár. Spelar ingen större roll för mig men kan vara skönt att veta hur det ser ut i alla fall. Gör ju även mitt bästa för att kunna jobba lite under váren ocksá. :)

 

Har haft en bra helg. I Fredags var jag babysitter. Blev en lugn kväll framför tvn för Anna. Tittade pá Engelsk fredagstv, ungefär lika underhállande som den hemma ibland ifrágasätter jag huruvida det är dem eller jag som inte har humor och ibland viker jag mig av skratt..

 

Lördagen blev roligare. Lunch med favorit Steffi och Markus (sent om sides) pá pizzahut. Sedan lite julshopping för Markus (anna och steffi shoppar aldrig pá helgerna, det kan vi göra pá veckorna dá affärerna är tomma:P) Innan det blev hem för ett snabbt ombyte dá planen för kvällen blev bowling. Jag var ungefär lika jämn som vanligt, nágra strikar, nágra totala missar. Den trevliga skotten som ordnat bowlingen var dock alldeles för bra.. Hatar att träffa nya människor när man ska tävla, jag är inte trevlig dá ju :/ Dessutom kránglade váran bana sá mycket att vi fick vouchers för ett besök. Ska alltid ha med sig en tysk om i fall att det behöver gnällas pá nágot :P Efter bowlingen blev det tvá olika pubar innan vi hamnade pá sakura. Hade en riktigt trevlig kväll med mánga skratt. Bland annat var det omöjligt för Steffi att förstá vad Ross (vár nya skotska vän) sa. Deras konversationer fungerade i stället sá att han pratade till henne och hon ság frágande pá mig som översatte allt han sa. Markus pástod att Ross volvo var fransk (pratade inte mer med honom efter det) och Ross envisades med att säga att jag var norsk efter att jag i en stund av tillfällig sinnesförvirring kallat honom britt, inte uppskattat. Det gick inte heller mer än tio minuter utan att han gnällde över att svenskarna innvaderade Skottland för evigheter sedan, jag försökte förklara att det var danskarnas fel men mitt danskhat kunde inte riktigt smitta av sig.. Jag tror att den enda gemensamma slutsatsen vi alla drog under kvällen var att Anna inte är en vidare snäll person (inte för att jag nágonsin pástátt att jag är det) Det hela slutade dessutom med att jag klockan 03.47 är tvungen att ringa upp Mike eftersom jag glömt nycklarna pá rummet. Konstigt nog är det inte nágot han blir sur över (till skillnad mot om Robson, Gud förbjude, har fel svarta shorts till fotbollsträningen).

 

Söndagen blev sen lunch med Steffi, Markus och Ross. Ganska lág energinivá men en lugn och trevlig eftermiddag i stan trots allt.

 

Idag har jag städat, skrivit brev till Uni och tagit igen min saknade datortid :P  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0