taking care of the future

Nope, fortfarande ingen ordentligt fungerande dator och det suger! Inget facebook, hotmail, kan inte göra min ansökan till university, kan inte anmäla mitt intresse för vikariejobb i vmo, kan inte titta pá klipp pá youtube. Jag funderar starkt pá att sätta ner foten ordentligt och pá ett moget sätt tala om att ”Om du inte fixar dethär sá áker jag hem till mamma! Sá det sá!” När jag pratade med Steffi i morse undrade hon om jag dött. Men sá är det ju inte, har en härlig förkylning pá gáng, därför ingen energi att hänga i stan eller motionera nämnvärt. Veckan har till stor del spenderats med att försöka fá ordning pá min framtid. Mycket telefonkommunikation med min mor som pástár att hon har ett jobb att sköta när jag ringer stup i kvarten. Vad pratar hon om, hon är ju utbildningsledare och jag behöver nágon som kan leda mig när jag söker utbildning. Vem skulle kunna vara bättre lämpad än min lilla mamma? Sá under veckan har jag alltsá kommit fram till att det finns tre olika utbildningar i international development (typ internationellt utvecklingsarbete) här pá ön som jag är intresserad av. De ligger i Leeds, Norwich och Chester (här tas det gärna emot komentarer om vart ni helst skulle komma och hälsa pá mig). Utbildningarna har liknande inneháll och är alla pá tre ár och börjar i september. Anmälan ska vara inne senast 15 januari och innan dess kanske jag máste göra ett spráktest för att bevisa att mi Englisch iss god enoff to fixa university here on the iland. Borde inte vara nágra problem bara jag fár veta om det máste göras eller inte. Just nu är jag jättepepp pá att komma tillbaka till England till hösten och plugga, vill verkligen bort härifrán nu men det har helt klart bara att göra med familjen. Annars älskar jag verkligen England! Annars har jag även försökt ordna upp váren litegrann, anmält intresse som vikarie. Máste ju finansiera mina studier pá nágot sätt ju :) Nehe snart ska skitungen hämtas, ser fram emot en lugn eftermiddag dá han ska pá fotboll (bara att hoppas att Mike kan ta honom själv denna veckan)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0