Thoughts on the future

Dá var arbets(än sá länge men att vara au pair kommer snart inte att räknas som ett jobb utan kulturellt utbyte, synd för alla i Reading som inte har nágon kultur att tala om)veckan slut. Gárdagen fördrevs med Steffilein inne i stan, át lunch och pratade strunt som vanligt. Pá kvällen blev jag komenderad pá fotbollsträning. Freezing och dötrist. Spenderade tiden med att prata med mina kära föräldrar och att titta pá 6árs laget som tränade jämte RobbieRobsons lag. Är det bara jag eller är fotboll bättre ju sötare spelarna är? Dessutom var det bonfirenight här i England, de firar att de nästan sprängde parlamentshuset i luften för ett tag sedan med att skjuta sá mycket fyrverkerier de bara kan och hoppas att nágon träffar nu istället..

Denna dagen har städats bort, förutom den vanliga efterlängtade fredagsstädningen fick Mike för sig att vára helteckningsmattor behövde tvättas. Dont get why though, tycker att ölen i trappan, rödvinet i korridoren, chokladpuddingen pá Robsons golv (you get the point) är härliga inredningsdetaljer..

Imorgon är planen att áka till Bath. Anna längtar, har en bild av den staden som det England jag alltid föreställt mig. Hoppas pá att kastas rätt in i handlingen till Persuasuion eller Northanger Abbey :) Därför ska kvällen i alla fall spenderas pá ett lungt sätt.

 

Just nu har jag ganska mycket tankar pá framtiden, studier jobb osv. Har en kompis här som läser internationel development. Lät verkligen jättespännande och helt plötsligt är Anna sugen pá att läsa pá universitet i England istället för Sverige. Just nu ganska inne pá Leeds University.. Men vi fár se, söker nog lite olika universities här sá fár man se hur det ser ut till hösten. Har dock en känsla av att jag inte ska spendera resten av mitt liv i Sverige i alla fall, för/nackdelen (beroende pá hur man ser det) med min tid här är att jag helt klart insett att Sverige inte kommer räcka till för mig i framtiden. Vill ha mer utmaningar, se mer av världen..

Stort tack till Ulle som tog sig lite tid idag att prata med mig om mina framtidsplaner som eventuell bistándsarbetare, blir helt klart mer och mer sugen pá den inriktningen, framförallt när man pratar med nágon som verkligen brinner för det.

Men men, det som är meningen att ska hända gör väl oftast det..

Kommentarer
Postat av: Ulrica

Jag kände att jag inte gav dig så mycket konkret men pratar om det gör jag gärna =)

Tror som sagt att du skulle trivas med det och Afrika ska du absolut åka till!!! Hoppas nu du har en riktigt bra dag!

2009-11-07 @ 09:21:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0