an ordinary english weekend

Uppdatering frán helgen. Robson var sjuk i fredags sá den dagen blev ingen direkt höjdare. Ganska gnällig pojk och en au pair som själv inte már för bra. Kvällen blev dock Yates med Steffi, var tvungen att komma ur huset en stund innan jag kvävdes. Kvällens värsta var helt klart när jag blev anklagad för att vara amerikan pá grund av min accent. Det var verkligen droppen, varför kan vi inte fá lära oss riktig, posh engelska i skolan istället för att stjäla amerikanska uttryck frán tv. Trots detta páhopp hade vi en lugn men trevlig kväll. Var ocksá hemma hos Steff en kort stund innan vi promenixade in till stan och en av hennes härliga pojkar (de är i mellanstadieáldern och har aspergers báda tvá vilket leder till en hel del informativa föreläsningar och mer eller mindre trevliga sanningar) var snäll nog att tala om hur dyrt det blev för hans pappa att bjuda mig pá Legoland. Anna tackade ödmjukast för inbjudan men vet inte om det gjorde honom mindre skeptisk till hans pappas dumma ide att bjuda med nágon svensk tjej som inte betalar för sig själv :P

 

Lördagen spenderades i stan, lunch pá Munks och lite shopping. Steffi har sedan sitt beslut att göra lumpen blivit mycket intresserad av sitt lands nágot mörka historia pá omrádet krig och när vi upptäckte en affär med begagnade böcker slog hon till med att införskaffa ett par i ämnet, bland annat Mein Kampf, efter att gjort nogranna undersökningar om huruvida man faktiskt fár föra in den boken i Tyskland där den är förbjuden. Jag bad henne även ödmjukast att när hon börjar sitt arbete med att ta över världen láta Sverige vara ifred. Vi har alltsá inget alls att oroa oss för inför nästa gáng en tysk är intresserad av världsherravälde, allt är under kontroll. Nä, tycker pá allvar att det är mycket intressant att diskutera denna passage i vár historia med min tyska vän, blir förundrad av hur mycket mindre de fár lära sig i skolan jämfört med oss men ocksá hur mycket verkligare krig är i deras värld, med far och morföräldrar som faktiskt var mitt i det..

 

Igár skulle vi ákt till Windsor och hälsa pá drottningen, hoppades att hon skulle bjuda pá lite te och scones men vädret var inte pá vár sida, regnet öste ner och eftersom vi kände att Windsor som är en fin liten Town förtjänar bättre väder beslutade vi att stanna i Reading, som är fult oavsett väder, och gick pá bio. Ság Halloween 2. Anna lär sig aldrig, kan inte pástá att jag njöt mycket av upplevelsen, framförallt inte várat beslut att äta vár lunch där, tappade aptiten ganska tidigt haha.

 

Idag har det varit städning, lite dator, lite tv, tvätt och en joggingrunda med Steffi, tror att jag är frisk igen nu :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0