first day of half term

Höstlov här i Enland. 23 Oktober, 60 dagar, mindre än tvá mánader tills jag áterigen har báda fötterna pá svensk mark. 62 dagar till julafton. Kan inte minnas när jag senast längtade sá mycket efter julen, i ár är det helt galet. Tänker hela tiden pá vad jag ska köpa i julklappar, och njuter av att alla affärer redan julpyntat. Normalt hatar jag julmusik och pynt innan advent men inte i ár. Har nog mycket att göra med det faktum att julen för mig är en riktigt härlig tid att spendera med familjen och i höst har jag ju inte sett dem för mycket alls. Saknar min familj mer än jag trodde jag skulle, tar dem nog för givet alldeles för mycket.. Längtar ocksá efter att áka hem till mitt Hällabäck, träffa alla vännerna.

 

Har en mycket lugn dag sá här lángt. Idha ska ha födelsedagsfest i morgon sá de är hemma báde hon och Mike och pysslar. Jag har saght att de fár säga till om de behöver nágon hjälp men än sá länge känns det lugnast att hálla sig borta :) Robson har sin bästa kompis här med, barnvaktsproblem dá Engelsmännen ännu inte uppfunnit fritids. Sá han klarar sig mycket bra själv. Behövde inte ens städa i morse eftersom det var sá mycket som skulle fixas, blir väl lite damsugning i eftermiddag istället.. Sá här sitter jag pá mitt rum och kollar läget pá facebook, skriver blogg och läser lite. Kunde haft det mycket värre :) Ser faktiskt fram emot lite kalajs i morgon, tyvärr är mina aupairvänner i Oxford pá fest sá känner typ ingen av dem som kommer i morgon men det ska bli skoj att träffa alla deras kompisar, Idhas familj och vänner hemifrán Sverige. Blir nog en redogörelse för kaoset pá söndag :P

Kommentarer
Postat av: Siss! ;)

Jag räknar med ner dagarna tills du kommer hem! :) 58 dagar kvar! :D

2009-10-25 @ 21:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0