its a small world

Back again i bloggen med en liten uppdatering. Veckan har börjat mycket lugnt, varit grymt trött báde igár och idag, kan ha att göra med det faktum att jag inte sovit sá bra, i kombination med regnet som idag öser ner. Början av veckan har i alla fall spenderats med lite städning, jogging, film, tv och en del Robson. Idag kom jag tillslut ihág Steffis present som hon skulle fátt i lördags och hon blev framförallt glad över mitt fina kort där jag bjöd pá min talang när det kommer till att sprecha deutch :P Min lille pojke är föresten fortfarande pá ett helt okej humör, spenderade bland annat gárdagskvällen med att spela playstation :)

 

Hade en bra helg med. Fredagskvällen spenderades hemma vid tvn, ganska sliten efter veckan sá skönt med en lugn kväll. Pá lördagen var det ju Stephanies födelsedag och planen var clubing i London. Blev dock inte sá dá báde jag och Steff hade planer ganska tidigt pá söndagen. Istället ákte vi in till London pá dagen. Blev en runda till Camden Town. Mycket mysig och intressant del av Staden. Där finns en känd marknad i nágon form av gammal stallbygnad och det var inte svárt alls att spendera nágra timmar där med att titta pá saker och folk :) Kvällen avslutades hemma i Reading med en liten runda till en trevlig bar.

Pá söndagen bar det tillbaka till London igen. Denna gáng för att träffa My, en tjej frán Anderstorp som är au pair i en by inte alltför lángt härifrán. Hade en jättetrevlig eftermiddag med fika och lite promenerande i London. Blev en snabbis till Covent Garden där det bjöds pá gatushow. Blev även publik till nágon form av filmfestival/premiär sak pá Leicester square. Ganska lustigt när allt folk runt omkring oss verkligen ansträngde sig för att se dem som var pá Röda mattan medan jag och My inte kände igen en enda av kändisarna(?!) Trevligt i alla fall att träffa nágon hemifrán och det är ju verkligen lustigt hur mycket mindre världen bli när man är iväg sáhär. Om jag träffar nágon frán Danmark eller Norge sá känns det som ens grannar och de fá gángerna man sprungit pá en svensk eller nágon som varit i Sverige sá känner man ju praktiskt taget varandra redan frán början, tänk dá känslan av att prata med nágon som man sett varenda dag de senaste tre áren, som att vara med sina bästa vänner ju :P My visade sig i alla fall vara en mycket trevlig tjej :)

 

Nehe, nu ska jag stryka Robsons skjorta tills i morgon och se klart pá Cold Mountain (världens bästa film by the way) innan Robson ska hämtas strax efter fem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0