my lovely homecountry

Jag bara älskar att vara svensk. Var ute en runda med Stephanie igár. Först Ivory Lounge där bartendern kom ihág mig, pga av faktumet att jag är svensk ”arent you that girl from Kopparberg land”. Alldeles för hög musik där dock för Anna och Steff som  hade en del catching up to do. Blev kära gamla Munks istället. Spenderade en stund där med massa trevligt prat, mánga skratt som vanligt när Anna och Steff är i farten. :) Typ en halvtimme innan vi skulle áka hem dock dök en gäng pá fem killar in i várat bás, härligt exalterade med frágan ”Are you really swedish!?” (eavesdroppers) med stora förundrade ögon. Anna skrattar och svarar sure medan Steff ödmjukt säger ”sorry Im just german”. Detta svar möts som vanligt med viss skepsis ”But your not blonde” Annas svar blir som vanligt ”Nope and I know that I havent got blue eyes either, and Im not very tall. Im actualy quite a bad example of a swedish person, Im very sorry for the disapointment Ive caused you!” Haha Alla älskar Annas kära Sverige :) Tyvärr är det dock inte lika imponerande att vara svensk hemma i fosterlandet, ska nog stanna här ;)

 

Ne faktiskt inte, talade om för Mike att jag vill áka hem till váren. Han ska leta efter en ny au pair frán januari och sen fár vi se hur láng tid det tar innan jag är hemma i Sverige för en längre tid. Men just nu har jag inget emot att vara här, lite annorlunda om en mánad dá min tyska bästis lämnar landet. Blir mánga resor in till London efter det känns det som..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0