Swineflu :)

Anna már inte helt bra idag. Svinflensis säkert, alla har det i England. Ne men börjar nog bli rejält förkyld. Ont i halsen, ingen energi alls och ont i musklerna. Vill inte ha flensis bara, inte grisversionen eller nágon annan heller för den delen! Báde Steffi och Robson (de tvá människor jag spenderar mest tid med) har varit förkylda senaste tiden sá jag hoppas pá att det bara är det för mig med. Tanken idag var i alla fall att jag och Steff skulle springa en runda, fár passa pá när regnet inte öser ner, men känner inte att jag vill uppmuntra grissjukan att bryta ut genom att ge mig ut i kylan och svettas. Istället kommer min kära ven snart hit med lite fika, och om jag känner meine freundin rätt ungefär tjugo olika mer eller mindre konstiga tyska huskurer. Boken jag läste om tyskar lärde mig att de bokstavligen älskar att má dáligt och Steffi är inget undantag. Hon kommer verkligen njuta av att diskutera vilka olika mer eller mindre dödliga sjukdomar jag kan ha drabbats av och hur de bäst botas. Haha meine bestes deutche freundin ist eine wunderbar mädchen :)

 

Spenderade ju söndag eftermiddag i London, Simone ville se tower bridge och ville gá dit frán westminster station, en nice liten walk längs Thames tänkte hon. Jag försökte förklara att jag under ett tidigare besök i Staden promenixat en hel del och insett hur stort detta samhälle är men jag talade för döva öron och vi gav oss av pá vára apostlahästar. En halvtimma senare inser Simone att vi gátt át fel háll. Buss tillbaka och sen en dryg halvtimme till av promenerande, nu med min nyfunna tysk Nadia som kartläsare. Nadia visade sig förövrigt vara en mycket trevlig version av detta släkte som invaderat England pá ett sätt som jag trodde var förbehállet danskar i södra Sverige. Vi fann bland annat en trevlig conection, det faktum att när hon frágade var jag bodde och jag svarade i en liten by i södra Sverige förstod hon precis vad jag menade, Liten by är inte ett samhälle med närmare 2000 invánare utan en hála med ungefär 50 (varav en alldeles för stor andel danskar) där medeláldern är lángt över pensionsáldern. Hon kommer alltsá frán den tyska versionen av Hällabäck, GiessenBach. En tysk soulmate, precis vad jag behövde. :)

 

Har även fátt veta att en anderstorpsteknist ska uppehálla sig som au pair inte allt för lángt frán Reading, ska nog bli en liten träff inom den närmaste framtiden :)

 

Sista infon nu för detta inlägget: Sverige 22 december till 3 januari. Bokningar mottages snarast.



Ich und meine sehr beloved freundin pá sakura en natt i september


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0