the last week

Längesedan jag hade tid att skriva sist. Haft en hel del pá gáng den senaste veckan och har faktiskt haft riktigt trevligt under tiden. I lördags var det som sagt Idhas 30árs fest. Blev en toppenkväll. Roligt att träffa hennes familj och vänner och inte minst trevligt att traffa en massa svenskar. Har dock upptäckt att vi är alldeles för trevliga, pratar engelska med varandra för engelsmänens skull fast det bara är svenskar runt omkring.. Förutom chansen att träffa folk hemifrán bjöds det pá god mat, hoppborg, sumobrottning och maskerad (stort tack till Idha som sa till om den petitessen i tid, not) Helt klart den trevligaste kvällen jag spenderat med familjen här i England.

Söndagen slappades bort mer eller mindre, tittade pá film, städade litegrann, familjen Bell pá besök..

 

I mándags blev det en hel del städning, extra pengar sá det var värt det. Annars blev det en lugn dag med Robson och Jordan. De underhöll sig ganska bra själva, annars lekte vi dunkgömme och busade ute i lekparken. Pá kvällen blev det middag med Idhas familj, typ tredje gángen eller sá som vi äter ihop. Är ju sá en familj ska va.. Blev en trevlog kväll i alla fall innan de ákte hem till Sverige och Ghana.

 

I tisdags blev det bio med Robson. Skitsvárt att beställa biljetter med svenskt visa kort men tillslut sá funkade det med, efter att tempat lite pá den dryga automatiska telefonsvararen jag fick prata med. Blev i alla fall Up som vi ság. Jättesöt film om en gammal gubbe och en liten pojke pá äventyr. Tog en halvtimma innan filmen kom igáng, fick se reklamen twice, lovely! men den var faktiskt värd väntan :) Ganska skeptisk till dethär med 3D dock, tycker inte att det gör nágon egentlig skilnad..

 

Onsdagen spenderades med monopol och han även med en runda till ASDA för att köpa ett krya pá dig kort till min lilla mormor som är sjuk. Robson dök direkt pá with sympathy korten och när jag förklarade att de var för begravningar tyckte han i alla fall att vi skulle köpa ett om i fall att. Thats my lovely boy that. Pá kvällen blev det tjejkväll i kyrkan. Át chockladfondue och tittade pá vegietales om Esther. Toppenkväll och alldeles för längesedan jag hade träffat mina kyrkkompisar, som verkligen är ett toppengäng!

 

Igár var Robson, Idha och jag pá utflykt i en riktig skog. Hade verkligen en toppendag tillsammans. Använde Idhas nya sat nav för första gángen och retades med henne pá vägen dit. Väl där blev det en trevlig promenad i skogen. Hur underbart som helst, en stor tall skog med precis lagom mycket inslag av lövträd för att fá vackra höstfärger. Anna njöt nágot grymt!! Hade även med oss en liten picknick som vi njöt av innan vi promenerade hem igen.

 

Idag har det blivit städning. Tyvärr har inte Robsons härliga humör lyckats hálla hela veckan. Tjurigheter om det mesta idag men man fár väl försöka komma ihág att han varit riktigt trevlig hela veckan innan. Och idag är Mike hemma sá han fár ta hand om sin lilla pojke själv..

 

Helgen blir förhoppningsvis ut en liten runda med Stephanie ikväll, har inte sett min tysk pá en hel vecka nu och det är alldeles för länge!! Hon är ju det närmaste en bästis jag har här i England. Imorgon blir det en runda till London med tre tjejer frán kyrkan. Ska pá nágot stort möte, ser verkligen fram emot det, missade ju tonársläger, t central och allt under tiden jag varit här och ska bli spännande att se hur det är jämfört med hemma i Sverige. Dessutom har jag alltid skoj med Bethan, Suz och Laura. :) Söndagen har jag ännu inga planer för men det brukar inte vara nágra problem :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0