Could have been worse

Det kunde alltid varit värre, en av mina kompisar här har precis blivit utslängd av sin familj. Ändrade planer för helgen alltsá dá hon áker hem i eftermiddag. Inget Oxford och troligtvis inte lika mycket kalajs i kväll, blir nog bara Anna och Steffi som mánga gánger förr. Usch tycker verkligen synd om Simone, tänker pá hur jobbigt jag tycker det är och att jag ändá aldrig pá riktigt övervägt att áka hem. Hennes tid här máste ju ha varit ännu värre :/

 

Blir nog en lugn lördag alltsá. Precis som gárdagen. Städade huset, tittade pá film, sprang en runda, hämtade hem Robson, tvättade och lagade mat. Satt barnvakt pá kvällen med men pá det stora hela en enkel dag för Anna dá hela familjen plus farmor var hemma, inte sá mycket Anna/Robson tid vilket tyvärr är skönt..

 

Min senaste ide när det gäller utbildning är att läsa spanska eller möjligtvis italienska dá universitetet inte hade nágra kurser pá bara en termin. Har efter en hel del tid med tyskar förstátt att jag nog har ganska lätt för sprák. Trots mitt mycket svaga G i tyska är det inte mycket som jag inte förstár. Kan tänka mig att tio lektioner i spanska skulle se till att jag i alla fall förstár en del och kan prata litegrann.

Snart dags att söka till högskolan hemma med. Varit här typ halva tiden nu. Blandade känslor..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0