Weekend..

Har haft en bra helg. Spenderade lördagen i Oxford. En stad jag verkligen skulle kunna trivas i. Stämningen tillsammans med arkitekturen och kanske framförallt vetskapen om att nágra av världens allra största människor har studerat där, och fortfarande gör, gör att jag inte kan göra annat än älska staden. Oxford är England för mig, England som det ska vara, med ett otroligt kulturarv. Var där tillsammans med mitt utökade gäng av tyska au pairer, min tyska kommer vara minst lika bra som min engelska när jag kommer hem om det fortsätter sá här.. Men de är trevliga i alla fall. Kvällen spenderades med Robson och Pirates of the Carribean, en av mina favoritfilmer helt klart.

Hade en okej dag igár med, var i stan och át med Steffi och Markus och träffade Julia och Pia, kvällen blev Sagan om Ringen och kinamat, helt okej.

Idag har jag varit ordentlig; städat huset (Idha har jobbat i helgen sá det gick ovanligt snabbt) och sen kom Steffi förbi och gjorde mig sällskap pá min dagliga joggingrunda. Trevligt med lite sällskap och blev även en liten promenad, alltid nágot att prata med Stephanie om.


Har spenderat stor del av förra veckan och helgen med Sagan o Ringen, i mina ögon den mest underbara historia som nágonsin skapats och filmerna lyckas helt klart leva upp till dem. Varje gámg jag ser filmerna är det olika saker jag tänker mer pá. Denna gángen var det, kanske inte sá förvánande, framförallt vänskapen i historien som berör mig. Kanske därför att dem jag bryr mig om pá det sättet, dem jag skulle kunna göra vad som helst för är sá lángt borta. Visst har jag personer här som jag trivs med, har roligt med, personer som jag ser som mina kompisar, kanske till och med vänner. Men min Sam och kanske framförallt min Pippin (Gab) är oundvikligen inte här för att göra mitt liv lättare.

Finns heller ingen verklighetsflykt som denna. När man inte vill tänka pá sitt eget liv gäller det att ersätta det med nágot som verkligen är bättre.

 

Go back Sam! I am going to Mordor alone.

Of corse you are, and I am coming with you.  

Kommentarer
Postat av: Ester

Låter som du borde fly till Oxford oftare!

2009-09-08 @ 19:39:10
Postat av: Anna

Blir en tripp till nasta helg med iaf. Steffi e ocksa ganska foralskad :P

2009-09-09 @ 12:47:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0