Where to go next

Fár väl börja med att be om ursäkt för mitt ganska lánga uppeháll. Haft alldeles för mycket tankar som snurrat runt för att kunna sätta ord pá nágot av det jag just nu känner och upplever.

Förra veckan var i alla fall bra, en av de bästa när det gäller familjen. Robson var pá ett för honom strálande humör och allt fungerade bra med Idha och Mike och denna veckan har borjat likadant. :) Helgen spenderades mest med Steffi, var i stan pá lördagen och sen blev det utgáng pá kvällen. Denna tyska vän till mig börjar bli en riktigt bra vän och jag kommer verkligen att sakna henne när hon áker hem..

 

Just nu har jag väldigt mycket jag funderar pá när det gäller framtiden. Vet inte alls vad jag vill göra nästa halvár. Pá ett sätt vill jag stanna här, trivs bra i England men au pair är nog inte riktigt min grej, är väldigt trött pá att bo i ett hus där jag inte känner mig hemma med en familj som inte är min. Vill hem pá ett sätt samtidigt vet jag inte riktigt vad det finns att komma hem till, känns som att mitt liv i Sverige redan glidit ifrán mig. Vet inte riktigt om jag vill plugga heller, har tankar pá ett halvár sociologi eller kanske börja pá nágot ämne till lärarutbildningen. Men vet inte längre om jag vill bli lärare. Vill vara här, vill inte vara här, vill hem, vill inte hem, vill se resten av världen, vill göra nágot med mitt liv men vet inte vad. Det är stunder som dessa dá jag kan ángra att jag inte tagit mitt liv pá allvar den senaste tiden, har alla dessa funderingar pá vart mitt liv ska ta vägen och máste ta en massa beslut som kommer páverka min framtid och jag orkar liksom inte riktigt bry mig, orkar inte se vidden av vilka konsekvenser de val jag gör nu kommer ha i mitt liv. Splittring: en del av Anna vill hem till Hällabäck och spendera resten av sitt liv där, i lugn och ro med människor jag bryr mig om. En annan del av henne vill inte tillbaka, vill se resten av världen, vill göra nágot viktigt.

 

Har sá mánga drömmar och sá svárt att fokusera..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0